ناآرامی‌های اقیانوس هندی ادامه دارد/طوفان ما‌ها ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان را به ۳ متر می‌رساند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون طوفان حاره‌ای ما‌ها در مدار ۱۷ درجه شمالی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل استان به ۲ تا ۳ متر برسد.

ناآرامی‌های اقیانوس هندی ادامه دارد/طوفان ما‌ها ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان را به ۳ متر می‌رساندعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: هم اکنون طوفان حاره‌ای ما‌ها در مدار ۱۷ درجه شمالی قرار دارد و پیش بینی می‌شود از اواخر وقت فردا اثرات آن در غالب مواج شدن دریا و بارش‌های پراکنده رگباری در سواحل جنوبی استان نمایان شود.

او   اظهار داشت: هم اکنون طوفان در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از سواحل جنوب استان قرار دارد و انتظار می‌رود روز سه شنبه به سمت شمال شرق حرکت کند و سواحل شمال غرب هندوستان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

او ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود اثرات طوفان به شکل افزایش ارتفاع موج، افزایش ابر و ریزش رگبار باران از اواخر وقت دوشنبه در سواحل استان آشکار و تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تمرکز بارش‌های این طوفان در نواحی دریایی خواهد بود، اما تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج نوار ساحلی استان را در برخواهد گرفت.

ملاشاهی افزود: پیش بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل استان به دو تا سه متر برسد بنابراین توصیه می‌شود تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و قایق‌های ماهیگیری محدود و از شنا کردن در دریا خودداری شود.

او  با بیان اینکه هر گونه تغییر در مسیر و قدرت طوفان به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: به نظر می‌رسد این طوفان فردا به یک طوفان درجه سه تغییر کند به طوریکه بیشینه سرعت آن در محدوده فعالیت به بیش از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

انتهای پیام/گ

ناآرامی‌های اقیانوس هند

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار