طوفان حاره‌ای ما‌ها تغییر مسیر می‌دهد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:طوفان «ماها» در روز‌های آینده به طوفان درجه سه حاره‌ای تبدیل می‌شود و بجای حرکت به سمت کشور عمان، به سوی سواحل هند و پاکستان تغییر مسیر می‌دهد.

طوفان حاره‌ای ما‌ها تغییر مسیر می‌دهددوست‌محمد کلیم معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طوفان «ماها» در روز‌های آینده به طوفان درجه سه حاره‌ای تبدیل می‌شود و بجای حرکت به سمت کشور عمان، به سوی سواحل هند و پاکستان تغییر مسیر می‌دهد.

دوست‌محمد کلیم  اظهار داشت: هم اکنون طوفان حاره‌ای ما‌ها در عرض ۱۶ درجه شمالی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا روز‌های آینده به عرض ۱۸ درجه و حتی بالاتر از آن نیز نفوذ کند.

او  ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی مسیر حرکت این طوفان از شمال غربی به شمال شرقی تغییر کرد و مقصد جدید آن به سمت سواحل هند و پاکستان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشینه سرعت طوفان در محدوده فعالیت آن به بیش از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد که پیامد آن مواج شدن شدید دریا است.

کلیم اضافه کرد: این طوفان بر خلاف طوفان قبلی از قدرت کمتری برخوردار است و خطری برای سواحل ایران در پی ندارد، اما توصیه می‌شود صیادان فرا ساحل استان از تردد به محدوده طوفان خودداری کنند.

او با بیان اینکه هر گونه تغییر در مسیر و قدرت طوفان به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: طوفان‌های حاره‌ای براثر افزایش دمای آب اقیانوس تشکیل می‌شوند و انرژی خود را از آن تأمین می‌کنند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مهمترین عوامل تضعیف طوفان تغییر دمای آب اقیانوس و یا برخورد طوفان به سواحل است.

انتهای پیام/ع

طوفان «ماها» در روز‌های آینده به طوفان درجه سه حاره‌ای تبدیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار