امام جمعه کرمان؛

استفاده از دین در دوران امام حسن ابزاری بود/ برخی جامعه را به سمت دوقطبی شدن می برند

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان گفت: در زمان امام حسن مجتبی(ع) از دین استفاده ابزاری می شد وسلطنت دربرابر امامت قرار گرفت.

استفاده از دین در دوران امام حسن ابزاری بود/ برخی جامعه را به سمت دوقطبی شدن می برندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی (ع)  با اشاره به ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا(ع) بابیان اینکه زمان و حوادث و جریان مقابل این دو امام عظیم الاشان با هم مشابهت و مشترکاتی دارند گفت: در زمان هر دو امام نیاز به آگاه سازی بود گرچه آگاه سازی در زمان امام مجتبی با زمان امام رضا تفاوت‌هایی دارد.

او افزود: در زمان امام مجتبی (ع) با کمال تاسف شیطنت‌ها جامعه را به سمت جاذبه‌های تازه‌ای کشانده که مردم و خواص جامعه را به سمت جهل فروبرده که نیاز به آگاه سازی وجود داشت.

اوگفت: همچنین در این دوران جامعه در مقابل امامت و سلطنت قرار گرفته و تلاش دارد امامت را حذف کنند و سلطنت را جانشین آن کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: آن زمان از دین به عنوان ابزار استفاده می‌کردند و دین برای جامعه اصل نبود .

او به صلح زمان امام حسن مجتبی(علیه السلام) و پذیرفتن ولایت عهدی توسط امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: این دو اتفاق در دو مقطع تاریخی می‌رساند امامت را همه ائمه در زمان خودشان به سختی حراست  و از پیچ‌های خطرناک عبور دادند و نگذاشتند امامت آسیب ببیند و در عین حال مردم را آگاه کردند.

او افزود: مشابهات‌های دوران بی امیه و عباسیان بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد:امروز کشور ما نیاز به وحدت ، همدلی و همراهی دارد از برخی تریبون‌ها و برخی افرادی که اظهار نظر می‌کنند حرف‌هایی می‌شنویم که دنبال دو قطبی کردن جامعه و ایجاد اختلاف هستند.

او اظهار داشت: جامعه باید آگاه باشد تا از این پیچ تاریخی عبور کند اگر با خدا معامله کنیم خداوند نیز امور ما را زیر نظر می‌گیرد و مدیریت می‌کند پس بهتر است خودمان را برای خدای خودمان آنطور که باید خالص کنیم.

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه در آستانه رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) قرار داریم گفت: شخصیت پیامبر اسلام که نمونه‌ای بزرگ برای مسلمین و بالاترین شخصیتی است که جامعه انسانی به خود دیده است و عملکرد ایشان استثنایی و تاریخی است.

امام جمعه کرمان افزود: نزدیک‌ترین فرد به پیامبر حضرت علی (ع) است لذا مولای متقیان شخصیت پیامبر(ص) را از یک زاویه چنین توصیف می‌کند فطرت پیامبر(ص) از بهترین فطرت‌ها است و خاندان پیامبر(ص) از بهترین خاندان و درخت وجود پیامبر(ص) از بهترین درخت‌ها است و ایشان در حرم امن الهی و در آغوش کریم‌ترین خانواده رشد کرده و نمونه ندارد و کاملا بی بدیل است.

او تصریح کرد: پیامبر(ص) الگوی تمام عیار در هوشیاری و درایت و تیزبینی و ریزبینی بود و آینده را به بهترین وجه ممکن پیش بینی می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، پیامبر(ص) را الگویی در توجه به خدا و اشراف به حوادثی که اتفاق می‌افتد معرفی کرد وگفت: ایشان آنچنان بر حوادث تلخ مسلط است که حادثه را از انتها تا انتها و نتیجه آن با توجه کامل به خدا می‌داند ، زانو نزدن در حوادث و مشکلات و حوادث تلخ از دیگر خصوصیات پیامبر مکرم اسلام (ص)است.

او به راه انداختن ۷۰ جنگ تحمیلی علیه پیامبر مکرم اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند پیامبر(ص) چراغی با نور درخشان و ستاره فروزانی که همه را به خود جذب می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: آنقدر بر منش و روش پیامبر مکرم اسلام (ص) عقل و درایت حاکم است که امام پیامبر شناس می‌فرماید: راه و رسم پیامبر(ص) راه و رسم اعتدال و صداقت و روش او بهترین روش و کلام و سخنان ایشان حق را از باطل به خوبی جدا می‌کند.

اوتاکید کرد: تاریخ پر است از افرادی که صداقت را در کار خود حفظ نکردند و به انحراف کشیده و فتنه زده و مردود و از صراط مستقیم خارج شدند.

او سپس به هفته وقف اشاره و تصریح کرد: بخش دولتی و خصوصی که در حوزه وقف املاکی داشته اند حساسیت خود را بالا ببرند.

او گفت: در حراست و حفاظت از موقوفه‌ها وظیفه داریم گاهی شخصیت‌های حقوقی و حقیقی هیچ حساسیتی در موقوفات ندارد.

او به شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: وی درجات عرفانی بالایی دارد و به افتخار این از خودگذشتگی به نام روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است که باید از شخصیت این شهید کم سن وسال برای دانش آموزان الگوسازی کرد.

انتهای پیام/ح

خطبه های نمازجمعه کرمان

برچسب ها: نمازجمعه ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار