امام جمعه کرمان مطرح کرد؛

ضرورت قرار گرفتن مقاومت و زیرکی در دستور کار دولتمردان جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه کرمان گفت: در فضای کنونی باید مقاومت، زیرکی و تیزهوشی به‌صورت جدی در دستور کار دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باشد.

ضرورت قرار گرفتن مقاومت و زیرکی در دستور کار دولتمردان جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی علیه السلام فرمود: بندگان خدا بپرهیزید، پرهیز کردن کسی که بر نفس خود غلبه کرده باشد و کسی که بر شهوت خود پیروز شده است ما وظایف مبارزه با شهوات داریم همچنین این امیال نباید تعطیل بلکه باید تعدیل بشوند.

او با به بحث جامعه قبل از اسلام و تغییر آن جامعه توسط پیامبر داشتیم، افزود: آن حضرت در سه محور اساسی کار کرد و جامعه را تغییر داد که محور اول تغییر نگاه و جهابینی مردم بود، محور دوم الگو سازی در میان مردم در زمینه‌های مختلف ایجاد کرد و موجب اثرگذاری در سبک زندگی مردم شد و محور سوم وقتی پیامبر در مدینه حکومت اسلامی را تشکیل داد تلاش کرد که منصب و مقام‌ها را متناسب با شایستگی آن‌ها قرار دهد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این ۳ محور موجب شد که هم جامعه تغییر کند و هم سرعت پیشرفت جامعه اسلامی هم افزایش پیدا کرد و موچب گسترش اسلام در سراسر جهان شد، اظهار داشت:، اما پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ۵ دهه بیشتر نگذشت که شاهد یک حادثه عجیب در کربلا هستیم.

او با اشاره به دلیل اصلی واقعه عاشورا، تصریح کرد: وقتی در تاریخ نگاه تحلیلی داشته باشیم تلاش کردند همین ۳ محور را از بین ببرند که از شیوه‌های مختلفی همچون راه اندازی فتنه ها، انحراف در میان توده‌های مردم و بدعت در دین و اعتقادات مردم ایجاد کردند در چنین شرایطی تردید‌ها و شک‌ها در میان توده‌های مردم و خواص خود را نشان داد و در ادامه تبلیغات وسیع منفی هم اتفاق افتاد که متأسفانه واقعه عاشورا رخ داد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که شیوه‌های استفاده دشمن در انحراف جامعه جهت تحقق عاشورا نیازمند توضیح و تفسیر دارد، بیان داشت: در طول تاریخ استفاد از چنین ابزار‌هایی را مشاهده می‌کنیم که جامعه را به انحراف کشیده است لذا حضرت علی فرمودند: من ترسم از فتنه بنی امیه در میان شما است در زمانی که بنی امیه در بخش کوچکی حاکم است، اما حضرت این انحراف را به وضوح می‌بیند و در ادامه فرمودند:فتنه بسیار فتنه تاریک وسختی است.

او ادامه داد: معمولا در فتنه‌ها خواص دچار تردید و شک می‌شوند و عوام که باید به خواص اقتدا کنند تحت تأثیر قرار می‌گیرند از طرف دیگر فتنه‌ها آنچنان گاهی اوقات آرام اتفاق می‌افتد که حتی خواص هم متوجه این حرکت نمی‌شوند و حق به جانب صحبت می‌کنند.

او افزود: حضرت علی علیه السلام در ادامه می‌فرمایند: کسانی که فتنه‌ها را می‌شناسند دچار سختی می‌شوند و هر کس که عمق فتنه را نشاسد هیچ غم و غصه‌ای ندارد لذا وقتی کسانی که باید در خط اصیل تقوا حرکت کنند این‌ها دچار شک و تردید می‌شوند در این جنگ جدی هوا و هوس و تقوا که انحرافات را تشخیص نمی‌دهند، دچار انحراف می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که در زمان حضرت علی علیه السلام و پیامبر اکرم عده‌ای از مردم به دلیل وجود فتنه‌ها بعضا دچار تردید می‌شدند و تلاش می‌کردند از طریق رهنمود‌های آن حضرت در مسیر حق حرکت کنند، اظهار داشت: فتنه‌ها وقتی آمد تحلیل را از خواص و توده‌ها می‌گیرند لذا حضرت علی علیه السلام فرمود: آغاز فتنه‌ها از هواپرستی آغاز می‌شود این هواپرستی می‌تواند در همه حوزه‌ها اتفاق بیفتد، عده‌ای که منحرف هستند خود از انحرافات استقبال می‌کنند و به دنبال انحراف مردم هستند، آن حضرت در ادامه فرمود: بدعت‌هایی که در ادامه اتفاق می‌افتاد، خودساخته است، واقعیتی ندارد، اما فتنه جویان از آن‌ها حمایت می‌کنند، اگر باطل با حق مخلوط نمی‌شد، کسانی که دنبال حق بودند، منحرف نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه مثل این می‌ماند که حضرت علی دارد زمان معاصر ما را بیان می‌کنند، ادامه داد: در این چهار دهه ببینید چه کسانی فتنه‌ها را ترویج کردند و چه ضرباتی که به انقلاب زندند از طرف دیگر تشخیص دادن فتنه در زمان رخ دادن آن، سخت است، اما گذر زمان آن را تبیین می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، افزود: این حضرت نگذاشت کربلا در کربلا بماند و با سن خود و با شهادتش سهم جدی در تبیین در رخداد‌های کربلا داشت.

او همچنین شهادت عمار و یاسر، وفات سلمان فارسی را تسلیت گفت و بیان داشت: هجرت امام خمینی به کویت و به دنبال آن هجرت بعدی وی که روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید تا ما توانستیم در سال ۵۷ پیروز بشویم و هفته نیروی انتظامی، نیروی شجاع، خدوم ومنظم، مسلط بر کار و اشراف بر امنیت با ۱۳ هزار شهید در این صحنه جهاد بزرگ در تحت امر و فرماندهی کل قوا و ولایت فقیه را تبریک می گویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در منطقه شاهد یک تحول بزرگ در میدانی جنگ تحمیلی بر یمن مظلوم بودیم و بار دیگر نشان داد که اراده‌ها بر تطمیع‌ها و دلار‌ها پیروز هستند، افزود: عملیات گسترده‌ای که از آغاز تهاجم یمن عملیاتی در این سطح را ندیده بودیم لذا فتح الفتوح در جریان حمله به یمن و دفاع از مردم مظلوم یمن توانستند سعودی‌ها را زمین گیر کنند و چند پیام بسیار مهم را به جهان مخابره کنند.

اوبا اشاره به اینکه عملیات بزرگ یمن نشان داد که یمن در زمین هم قدرتمند است، افزود: لذا باید دشمنان یمنی‌ها باید آتش بس بدهند در غیر این صورت خود یمن می‌شوند عملیاتی که کاملا برای دنیا پیام داشت که دست برتر ازآن یمن است، پیام دیگر آغاز تبلیغاتی بود که علیه ایران درست کرده بودند، چراکه می‌خواستند شکست خود را توجیه کنند لذا انگشت اتهام به طرف ایران دراز کرده بودند، اما با این عملیات بزرگ این اتهام نیز نقش برآب شد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه این روز‌ها فرانسه که در یک صحنه کاملا فریبکارانه به دنبال فریب ایران هستند، تصریح کرد: باید مراقب باشیم فریب این کشور‌ها را نخواهیم.

وی اظهار داشت: توطئه بزرگ علیه سردار سلیمانی که ماه‌ها روی آن کار شده بود بوسیله نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی خنثی شد، افزود: برخی غیرت دینی و برخی غیرت ملی و برخی هر دو را دارند و تعجب می‌کنم که عده‌ای که غیرت دینی دارند چرا در اینگونه طرح‌ها مشارکت دارند، این عده اگر غیرت دینی ندارند حداقل غیرت ملی که باید داشته باشند لذا چرا این طرح‌ها را حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/س

اراده‌ها بر تطمیع‌ها و دلار‌ها پیروز هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار