کاهش تعهدات برجامی نتیجه تفکر مقاومت است

امام جمعه کرمان گفت: در قضیه برجام دولت فرانسه نیز مانند آمریکا عمل می کند وقصد فریب دارد.

کاهش تعهدات برجامی نتیجه تفکر مقاومت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد گفت: امروز اگر شاهد حضور گروههای مقاومتی چون حزب الله ،انصارالله ،حشد شعبی و حزب الله فلسطین و..هستیم به دلیل محوریت کربلا و عاشورا است .

او افزود: این گروههای مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌های امریکا ورژیم اشغالگر قدس ایستاده اند وهمان جوری که رهبر انقلاب فرمود از بین رفتن غده سرطانی اسرائیل  دور از دسترس نیست  وبه فضل خدا در اینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جریان های مقاومت و فرماندهان شان نگاه شان به ایران اسلامی است که مرکز مقاومت شده است و رهبر انقلاب را فرمانده خود می دانند در نتیجه باید تلاش شود همه حول همین محور مقاومت حرکت کنیم که به اقتدار جهان اسلام می انجامد.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: در صحنه سیاسی کشور مان نیز باید مقاومت محور کار باشد ، گام‌هایی که ایران در روزهای اخیر برای کم کردن تعهدات برجام برداشت یکی بعد از دیگری ضربه‌ای است که برپیکر استکبار وارد می‌کند.

او تاکید کرد: باید مراقب باشید فرانسوی‌ها همان نقش آمریکا را در لباس دوست انجام می‌دهند بار‌ها تعهد دادند و رسما اعلام کردنداما چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند معلوم است دنبال فریب ما هستند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: باید حول محور مقاومت و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب حرکت کنیم تا به فضل خدا بتوانیم  برای همیشه استکبار جهانی را از صحنه خارج و دنیا رابرای حضورحضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف )آماده کنیم.

امام جمعه کرمان در ادامه به حرکت کاروان اسرای کربلا اشاره کرد وگفت:این کاروان از کوفه به شام ودر شام با روضه خوانی وسخنرانی های روشنگرانه امام سجاد وحضرت زینب (س) ضمن بیان واقعه عاشورا و اهداف امام حسین از این حرکت جهان اسلام را هشیار کردند.

او اظهارداشت:معرفی شهدای شاخص کربلا وتبیین اهداف بزرگ قیام عاشورا برای نسل های بعد در جهان اسلام، کاری بزرگ بود که توسط کاروان اسرای کربلا انجام شد هرچند خیلی افراد تصور می کردند این ها کاروان شکست خورده ای هستند اما در واقع پیروز میدان بودند وامروز بعد از قرن ها در تبعیت وهمراهی با این اسرا میلیون های زائر در اربعین حسینی به پیاده روی می پردازند که اقدام بسیار بزرگی است

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: باید بر مبنای تقوای عمل کنیم و در یک کلمه تقوا را محور حرکت و خدا را در همه صحنه‌ها ببینیم.

او افزود: پیامبر در ۳ محور اساسی کار را آغاز و توانست جامعه‌ای مبتنی بر تقوای الهی و جلب رضایت خدا و جامعه پیشرو را بسازد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی محور اولی را که پیامبر (ص) توانست جامعه آن روز را جامعه‌ای مبنی بر خشونت و جهل و نادانی بود را نجات دهد شناخت وآگاهی دانست وگفت: شناخت برای انسان خیلی مهم است،جامعه خود ، هدف از زندگی و دشمنان و دوستان را بشناسد و در یک کلمه معرفت خود را بالا ببرد.

او بیان کرد: پیغمبر حق را با برهان و دلیل حق آشکار می‌کرد و حق و حق شناسی و باطل و باطل شناسی را به مردم یاد داد و سد راه لشکر‌های باطل شد .

امام جمعه کرمان با بیان اینکه گاهی باطل در قالب حق نشان داده می‌شود، به داستان مسجد ضرار پرداخت.

او با بیان اینکه در تاریخ برخی شعار خدا محوری را می‌دهند و نیت‌های شومی را دنبال می‌کنند، بیان داشت: در عاشورا برخی از جامعه ان زمان نتوانستند حق و باطل را تشخیص دهند و جدا کنندبنابراین در تاریخ ممکن است از گرایش‌های خوب مردم استفاده و سو استفاده کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: پیامبر اسلام یکی از بزرگترین کارهایش روشنگری بود، مسلمان واقعی نیز کسی است که عمیقا جریان شناس واقعی باشد و قبل از هر چیز نیت افراد را بداند و نیت افراد از گوشه اعمال و رفتار مشخص می‌شود.

او تاکید کرد: دومین محور کار پیامبرما  الگو سازی بود.

او اظهارکرد:محور سومی که پیامبر روی آن متمرکز شد و توانست جامعه را بسازد بصیرت ومقاومت بود که توجه ما به این محور باعث می‌شود که کسی سو استفاده نکند و لی متاسفانه طولی نکشید که جامعه آن روز بی توجهی کرد و امام حسین (ع) و اصحابش در کربلا شهید شدند.

انتهای پیام/ح

خطبه های نمازجمعه کرمان

برچسب ها: نمازجمعه ، فریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.