هشدار آنکارا به واشنگتن؛

ترکیه نباید از طرح تولید جنگنده‌های اف-۳۵ حذف شود

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه به آمریکا هشدار داد اگر آنکارا از روند ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ حذف شود، ناگزیر خواهد بود راه‌های دیگری را در پیش گیرد.

ترکیه نباید از طرح تولید جنگنده‌های اف-۳۵ حذف شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی، «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد ترکیه مشتری جنگنده‌های اف-۳۵ نیست بلکه یکی از صاحبان این طرح است و نباید از آن حذف شود.

حامی آکسوی گفت: اگر ترکیه از روند ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ حذف شود، ناگزیر خواهد بود راه‌های دیگری را در پیش گیرد. ما به همه تعهداتمان عمل کرده‌ایم.

پس از آنکه آنکارا اقدام به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه کرد، آمریکا به صورت یکجانبه تصمیم گرفت ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ کنار بگذارد.

آکسوی همچنین درباره ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه اعلام کرد: یک هیئت نظامی آمریکا در روز‌های آینده برای مذاکره درباره ایجاد کوریدور صلح به آنکارا سفر خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره معطلی بیش از اندازه کامیون‌های حامل کالا‌های ترکیه هنگام ورود به عربستان نیز گفت: امیدواریم این رفتار‌ها فقط درباره کامیون‌های ترکیه صورت نگرفته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: انتظار داریم، مشکلاتی که صادرکنندگان ما در عربستان با آن مواجه شده‌اند، رفع شود.

عربستان سعودی از اوایل تیرماه به بهانه‌های مختلف از ورود بیش از ۸۰ کامیون ترکیه به خاک خود ممانعت کرده و آن‌ها را در مرزهای گمرکی متوقف نموده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار