نماز جمعه یک رسانه و شبکه عظیم فرهنگی است

خطیب جمعه آسمینون گفت: نماز جمعه در چهل سال گذشته در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی اقتصادی و اجتماعی آثار مثبت این اجتماع عظیم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه بخش آسمینون نودژ در شهرستان منوجان گفت: نماز جمعه توانسته به عنوان یک رسانه و شبکه عظیم فرهنگی قدرتمند در این چهل سال عمل کند و به این معنی که با بررسی و طرح مباحث اصلی در جامعه، دامنه آگاهی‌های مردم مسلمان را در مورد آنچه که وجود دارد و آنچه که ممکن است در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به وقوع بپیوندد.

وی افزود: پس از انقلاب، خودباوری و خوداتکایی به گونه‌ای آشکار بین آحاد جامعه ایجاد شد؛ مقوله‌ای که بی شک مهمترین دستاورد اجتماعی ایران در سطح داخلی به شمار می‌رود؛ اوج این خودباوری و شکوفایی را در صفوف نماز جمعه نیز می‌توان دید.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیرو‌های انقلاب واعلام همبستگی مردم با سیاست‌های کلی نظام بوده است.

امام جمعه نودژ گفت: ظرفیت نماز جمعه به خوبی توانسته است تجمل گرایی اشراف را زیر ذره بین تحلیل خود برده و آن را برای مردم بازگو کند و نماز جمعه به مثابه قدرت نرم توانسته جایگاه یک رسانه مردمی را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی نیک با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اظهار کرد: ایشان در توصیه‌های خویش خطاب به ائمه جمعه‌ی سراسر کشور به «سلوک عملی ائمه‌ی جمعه و نحوه‌ی ارتباط آنان با مردم» پرداختند و فرمودند مردمی بودن یکی از ویژگی های خاص سلوک امام جمعه است.

وی یکی از رموز موفقیت نماز جمعه و امام جمعه منش و سیره عملی امام جمعه دانست که چگونه با مردم ارتباط می‌گیرد و افزود: برای موفقیت در این حوزه به صورت عملی، امام جمعه وظایفی دارد از جمله انس با مردم ، پیگیری مشکلات مردم با روی گشاده و باز، انتقال مشکلات مردم  به کسانی که می‌توانند مشکل آن‌ها را حل کنند، درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج آنها.

خطیب جمعه نودژ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیاتی عالی رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که تقریبا بعد از هشت سال این اتفاق مهم بعد از رویداد‌های مهمی همچون جنگ سوریه و یمن و ... رخ داده است و البته که این یکی از هنر‌های انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه و هوشمندانه نظام است که باردیگر حلقه مقاومت را تکمیل کرده اندو همین موضوع باعث عصبانیت استکبار شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت از جمله حماس فرمودند پیروزی، بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعا به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی نیک در خصوص شیطنت و خباثت انگلیس اظهار کرد: آن چه امروز بر همگان محرز است این است که در خباثت و دشمنی با ایران اسلامی آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر است، اما امروز فرزندان رشید و غیور ایران اسلامی ضرب شصتی به استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و انگلیس نشان داده اند که طی دویست سال اخیر بی سابقه است.

امام جمعه نودژ اضافه کرد: انگلیسی که روزگاری برای ما شاه می‌آورد و شاه می‌برد امروز در برابر عظمت ایران اسلامی هیمنه و ابهت پوشالی اش شکسته شده است. امروز ایران اسلامی دست برتر در منطقه و خلیج فارس را دارد و در اوج عزت واقتدار ایستاده است.

انتهای پیام /ی

ایستادگی ایران در برابر دشمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.