نمازگزاران جمعه با هر رانتی مخالفت می کنند

خطیب جمعه کرمان گفت: نماز جمعه از خط مبارزه با فساد حمایت می کند و نمازگزاران جمعه طرفداران عدالت هستند و با هر رانتی مخالفت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان طی خطبه های نماز جمعه در جمع مردم خداجوی کرمان در مصلی امام علی (ع) گفت: از نشانه‌های رعایت تقوا این است که عمل به کار‌ها را با نگاه بهشتی شدن و نگاه به قیامت انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز که استکبار جهانی جنایاتش را در پشت شعار‌های خوب دفاع از ملت‌ها و حقوق بشر پنهان کرده اما این جنایات در قیامت برملا می شود پس چه بهتر است به گونه ای زندگی کنیم که حسرت نخوریم حلال و حرام ها را بشناسیم  و در آخرت سود ببریم.

خطیب جمعه‌ی کرمان در ادامه گفت: وقوع حادثه خونین مکه و شهادت شهدای مخلصی که در سرزمین وحی جان خود را تقدیم کردند و بدست انسان‌های خائن به حرم امن الهی شربت شهادت نوشیدند مناسبت مهمی است اگر آن زمان دست حاکمان سعودی رو نشده بود امروز دنیا به روشنی می بینند قتل عام کودکان و زنان در یمن در شرق عربستان ، ظلم و جنایت این خاندان بر ملا شده است.

وی همچنین‌گفت: آیت ا... مشکینی فقیه مخلص مجاهد و شایسته‌ای بود که در مکتب امام (ره) از اولین روز‌های مبارزه حضور پیدا کرد و سختی‌های زیادی متحمل شد و در خدمت به نظام و امام عظیم الشان و رهبرمعظم انقلاب چیزی کم نگذاشت یکی از این خدمت‌ها امامت نماز جمعه است.

خطیب جمعه کرمان افزود: چهل سال از اقامت نماز جمعه گذشته که اولین آن بدست مرحوم آیت ا... طالقانی برگزار شد و اکنون در سراسر کشور نماز جمعه برگزار می شود که دستاورد‌ها و خدمات مهم‌نماز جمعه به نظام اسلامی فراوان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی یکی از این دستاورد‌ها نقش نماز جمعه در تجمع وحدت آفرین مردم دانست که مردم همراه و هم جهت نظام و اسلام و انقلاب بر مسائل روز جامعه مروری دارند و همچنین نماز جمعه خنثی کننده فتنه‌ها است ، خدمت دوم نماز جمعه حفظ گفتمان انقلاب مبتنی بر منویات و فرامین امام و رهبر فرهیخته نظام است که گفتمان انقلاب اجازه نداد گفتمان‌ها و جریان‌های دیگر در کشور جریان غالب شوند، چون رویکرد نماز جمعه انقلابی است و کسی که در نماز جمعه حضور دارد مراقب است تا گفتمان نظام و انقلاب آسیب نبیند.

وی رسالت دیگر نماز جمعه را ارتباط مردم و مسولان دانست و گفت:هم خطیب باید این ارتباط را مدیریت کند تا حق مردم تضییع نشود و هم‌مسوولان خدوم را به مردم معرفی و از آن‌ها دفاع کند و هم حضور مسوولان پرتلاش نظام در نماز جمعه ارتباط را با مردم قوی می کند و نماز جمعه از خط مبارزه با فساد حمایت می کند و نمازگزاران جمعه طرفداران عدالت هستند و با هر رانتی مخالفت می کنند و از امر به معروف و نهی منکر که یکی دیگر از جلوه‌های نماز جمعه است، دفاع می کنند.

خطیب جمعه کرمان یادآورشد : فردا از یکی از امامان جمعه کرمان که سالها تلاش کرده است در مصلی تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد زمانی بود که غربی ها در این کشور دستوراتشان اجرا می شد اما در چله‌ی دوم انقلاب سیلی‌های محکمی از نظام‌می خورند و جمهوری اسلام قدرت این را دارد که هم به آمریکایی‌ها سیلی بزند که هواپیمای آن‌ها را سرنگون کرد و انگلیسی‌ها نیز که هر ِغلطی می خواستند در خلیح فارس می کردند قدرت نظام ما توانست نفت کش آن‌ها را توقیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی  افزود: این دولت های غربی بودند که علیه ما جنگ‌ تحمیلی و تحریم‌ها را به راه انداختند اما  بدانید و دنیا بداند رهبر فرزانه انقلاب فرمودند در آینده نزدیک اسراییل محو خواهد شد که دارید نشانه‌های آن را می بینید.

انتهای پیام/ی

اقامه نمازجمعه در صلی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.