معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

طرح‌های سرمایه گذاری گلخانه‌ای اعلام عمومی می‌شود

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه گلخانه را بعد از تامین زیرساخت‌ها رسما اعلام عمومی خواهیم کرد.

طرح‌های سرمایه گذاری گلخانه‌ای اعلام عمومی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه جلسه ستاد توسعه شهرک‌های کشاورزی استان و در جمع خبرنگاران با بیان این که میزان گلخانه‌های استان ۳۴۷ هکتار است، گفت: در جلسه امروز مقرر شد آب، زمین و زیرساخت حدود ۳۰۰ هکتار زمین به منظور احداث گلخانه تامین شود و بعد از آن برای سرمایه گذاری اعلام عمومی خواهد شد.

او تصریح کرد: از ۳۰۰ هکتار اعلام شده تصمیم گرفته شد آب منطقه‌ای نزدیک به ۲۰۰ هکتار در محل شهرک گلخانه‌ای درگز را تامین آب کند البته باید همه کمک کنیم تا تامین منابع مالی آن صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان رضوی در همین خصوص گفت: متقاضیان زیادی از بخش خصوصی که دارای آب و زمین هستند می‌توانند در این حوزه وارد شوند در همین راستا بنا بر این شد دستگاه‌های متولی ظرف مدت ۱۵ روز جواب استعلامات لازم در حوزه گلخانه را به متقاضیان ارائه کنند.

رسولیان افزود: منابعی که از محل تبصره ۱۸ به حوزه کشاورزی در سال جاری اختصاص پیدا کرده است حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا همه این اعتبار به بخش گلخانه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد تا این بخش توسعه پیدا کند.
 
احداث هر هکتار گلخانه بین ۲ تا ۱۰ میلیارد تومان بسته به نوع گلخانه برای مالک هزینه در بر خواهد داشت.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش گلخانه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار