حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی مطرح کرد؛

افزایش ۲ برابری هزینه سفر به عتبات دانشجویی در سال ۹۸

رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان کشور از افزایش دو برابری هزینه سفر دانشجویان به عتبات در سال جاری خبر داد.

اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای تامین مخارج سفر عتبات دانشجویی/ تا کنون ۵۰۰ هزار دانشجو به سفر عتبات اعزام شده‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور به عنوان رئیس عتبات دانشگاهیان که امروز در ساختمان نهاد رهبری برگزار شد، با بیان اینکه این ستاد از سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به کار کرد، گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان ابتدا با عنوان ستاد دانشجویی فعالیت خود را با اعزام دو کاروان شروع کرد و پس از چند سال اعزام توانستیم اعزام عمره نیز داشته باشیم. بطوری‌که سالیانه حدود ۴۰۰۰ اعزام اتفاق می‌افتاد.

وی مطرح کرد: بنده مسئولیت ستاد عتبات دانشگاهیان را در سال ۸۵ پذیرفتم و در این مدت ۵۰۰ هزار دانشجو به عمره و عتبات اعزام شدند، در واقع ما تا سال ۸۹ اعزامی به عتبات نداشتیم اما این اعزام‌ها طی چهار سال اخیر آغاز شد و ما در این مدت هم به عتبات و هم به عمره اعزام داشتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی بیان کرد: به لطف خدا و عنایت امام حسین (ع) تمام افرادی که به عتبات اعزام می‌شدند سالم بر می‌گردند؛ ۵۰۰ هزار نفر به سفر عتبات رفته‌اند و حتی یک تصادف هم نداشتیم که تمام این موارد لطف امام حسین (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هزینه اعزام به عتبات ۲ برابر سال گذشته بوده است، ادامه داد: پارسال هزینه اعزام به عتبات یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و امسال این رقم به حدود سه میلیون و ۱۲۵ هزار تومان رسید، اما خوشبختانه استقبالی بسیار خوب داشته است.

رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: در سال گذشته بانک عامل ۲۸ میلیارد تومان به دانشجو‌ها وام اعطا کرد و ان شاءالله امسال رقم این وام به ۳۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد خواهد رسید که این لطف خدا و امام حسین (ع) است.

وی درباره دیگر برنامه های ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: برنامه‌ای برای دانشجو‌ها در عید داشتیم که در آن ۱۴۴ هزار نفر از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین شرکت کردند و باید کاری کرد این تعداد بیشتر شود؛ امروز اقلام فرهنگی را گرفتیم؛ ۶ هزار سجاده، حدود هشت هزار چادر و کار‌های آن‌ها انجام شده است.

اگر اخلاق با معنویات همراه باشد جامعه  به گلستان تبدیل می‌شود

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور رئیس عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: در حال حاضر بحث بیانیه گام دوم انقلاب و توجه به اخلاقیات مطرح است؛ اگر اخلاق با معنویات همراه باشد جامعه تبدیل به گلستان خواهد شد و اگر همراه نباشد به جهنم تبدیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطهری پور ادامه داد: باید از ظرفیت خیرین در کار‌ها کمک گرفت و فرصت‌هایی را برای زائرین ایجاد کنیم؛ برای سفر به سوریه تقویت بنیه‌های زائرین باید در نظر گرفته شود.

رئیس عتبات دانشگاهیان گفت: باید برای جذب مخاطبین جدید تلاش کنیم و افرادی را جذب کنیم که در فضا‌ها کمتر فعالیت می‌کنند تا بتوانیم این افراد را در فضای معنوی بیشتر قرار دهیم؛ باید از شیوه‌های نوین استفاده کرد و باید بتوانیم گام موثری در این راستا برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار