بازدید ۹۳۰ هزار نفر از اماکن متبرکه و موقوفه استان کرمان

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمان از بازدید بیش از ۹۳۰ هزار نفر طی ایام تعطیلات نوروزی از بقاع متبرکه و اماکن گردشگری موقوفه استان خبر داد.

بازدید ۹۳۰ هزار نفر از اماکن متبرکه و موقوفه استان کرمانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در محل اماکن متبرکه و گردشگری موقوفه استان کرمان برگزارشد.

وی از برگزاری این طرح در آستان ۴۵ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح قریب به ۹۳۰ هزار زائر و گردشگر نوروزی از اماکن متبرکه و موقوفه گردشگری بازدید کردند، که از این تعداد بیش از ۶۰ هزار نفر از خدمات اسکان ارایه شده در بقاع متبرکه استان بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام تدینی به وضعیت آب و هوایی که امسال دربیشتر مناطق کشور مشکلاتی را برای مسافران نوروزی ایجاد کرده بود، اشاره کرد و افزود: با توجه به آمادگی اماکن متبرکه استان جهت پذیرایی و اسکان از مسافران خدمات اسکان اظطراری به ۳ هزار ۵۰۰ نفردر شرایط ناپایداری‌های جوی به مسافران در اماکن متبرکه شهرستان‌های انار، سیرجان و بردسیر ارائه شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان گفت: طی این ایام بیش از ۸۰ هزار نفر از غرفه‌های خیمه معرفت مستقر دراماکن متبرکه بازدید کردند که بیشترین استقبال از این خیمه‌ها در غرفه کودکان و نوجوانان بوده است.

وی اظهار داشت: باغ عمارت فتح آباد شهر کرمان، خانه حاج آقا علی در رفسنجان و آبگریم غدیر جوشان در منطقه سیرچ در ایام نوروز مورد توجه گردشگران قرار گرفت وطی این ایام بیش از ۱۷۰ هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از این اماکن بازدید کردند.

حجت الاسلام تدینی ثبت ۳ مورد وقف جدید در شهرستان‌های رابر، جیرفت و کوهبنان را از جمله موقوفات سال جدید نام برد وافزود: مراسم عقد ۶ زوج جوان طی این ایام در اماکن متبرکه برگزارشد.

مدیرکل اوقاف کرمان رسالت اوقاف در اجرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری را استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه در اجرای کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل اماکن متبرکه بر قطب فرهنگی و گردشگری تمام تلاش خود را در تحقق این مهم به کار گرفته است.

انتهای پیام/ح

بازدید بیش از ۹۰۰هزار نفر ازاماکن متبرکه استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار