طی دهه نخست فروردین صورت گرفت؛

استقبال ۶۱۵ هزار نفر از اماکن متبرکه کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: تا پایان دهمین روز از بهار طبیعت، بیش از ۶۱۵ هزار نفر از اماکن متبرکه و گردشگری موقوفه کرمان بازدید کردند و به بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی خدمات اسکان داده شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در محل اماکن متبرکه و گردشگری موقوفه استان کرمان در حال برگزاریست.

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته از تعطیلات نوروز، بیش از ۶۱۵ هزار زائر و مسافر در محل اماکن متبرکه استان حضور داشتند و از برنامه‌های خدماتی و فرهنگی ارائه شده در این اماکن بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام تدینی به وضعیت آب و هوایی که امسال در بیشتر مناطق کشور مشکلاتی را برای مسافران نوروزی ایجاد کرده بود، اشاره و تصریح کرد: با توجه به آمادگی اماکن متبرکه استان به منظور پذیرایی و اسکان از مسافران، تا کنون ۳۰ هزار نفر در جوار امامزادگان استان اسکان یافتند و همچنین خدمات اسکان اضطراری به ۱۸۰۰ هزار نفر در شرایط ناپیداری‌های جوی در شهرستان‌های انار، سیرجان و بردسیر به مسافران ارائه شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، رسالت اوقاف در اجرای برنامه‌های طرح آرامش بهاری را استفاده از ظرفیت اماکن متبرکه در اجرای کار فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری تمام تلاش خود را در تحقق این مهم به کار گرفته است.

حجت الاسلام تدینی بیان داشت: طی این ایام بیش از ۶۰ هزار نفر از غرفه‌های خیمه معرفت مستقر در اماکن متبرکه بازدید کردند که بیشترین استقبال از این خیمه‌ها در غرفه کودکان و نوجوانان بوده است.

وی افزود: مسافران و گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی می‌توانند از خدمات ارائه شده در امان متبرکه شاخص استان استفاده کنند.

حجت السلام تدینی با اشاره به اینکه در استان کرمان، اماکن گردشگری موقوفه زیادی وجود دارد که مورد بازدید گردشگران نورزی قرار گرفته است، تصریح کرد: مقبره شاه نعمت الله، ولی درماهان، باغ فتح آباد شهر کرمان، آبگرم غدیر جوشان منطقه سیرچ شهداد و خانه حاج آقا علی در رفسنجان از جمله اماکن گردشگری موقوفه استان هستند که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از این اماکن بازدید می کنند.

انتهای پیام/ب

تاکنون ۶۱۵ هزار نفر از اماکن متبرکه کرمان بازدید کرده اند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار