کرمانشاه استانی چهار فصل و پرجاذبه برای سرمایه‌گذاران

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه استانی چهار فصل و پرجاذبه برای سرمایه‌گذاران است.

کرمانشاه استانی چهار فصل و پرجاذبه برای سرمایه‌گذارانبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : حوزه صنعت یکی از مهمترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است و در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، صنایع ذوب آهن، صنایع مرتبط با معادن و ... مزیت‌های فراوانی داریم.

وی از تولیدات قابل توجه کرمانشاه در زمینه محصولات کشاورزی و باغی هم یاد کرد و گفت : این تولیدات شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی را نیز در کرمانشاه فراهم کرده است.

شکری معتقد است، بسیاری از مشکلاتی که استان‌های دیگر در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی دارند از جمله کمبود آب و ... در کرمانشاه وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه درباره مزیت‌های معدنی استان نیز گفت : کرمانشاه بهترین معادن سنگ تزئینی را در منطقه هرسین و معادن غنی قیرطبیعی را در گیلانغرب دارد.

به گفته شکری، معادن مس و سنگ آهن سنقر نیز ظرفیت قابل توجهی برای استخراج و سرمایه‌گذاری دارد.

وی یکی از حوزه‌های دیگری که در کرمانشاه می‌تواند جذب کننده سرمایه‌گذاران باشد را بخش گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: این استان هم در زمینه گردشگری تاریخی و هم طبیعی جاذبه‌های چند هزار موردی دارد که می‌تواند در این حوزه مزیت خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی و ... باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به آب فراوان و خاک حاصلخیزی که در اختیار کرمانشاه است، تاکید کرد: کشاورزی کرمانشاه یک ثروت قابل توجه برای جذب سرمایه‎گذاران است.

شکری از پرورش دام و خصوصا حوزه پرورش اسب نیز به عنوان دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه یاد کرد و گفت: اسب نژاد کرد یکی از اصیل‌ترین نژاد‌ها در دنیا است که می‌توان سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش انجام داد.

شکری حوزه خدمات، توریسم سلامت، IT و ... را نیز از دیگر زمینه‌هایی دانست که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به کرمانشاه جذب کند.

وی از فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: کرمانشاه ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که تمام زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ... در این شهرک‌ها فراهم است و به علاوه تخفیفات خوبی در بخش واگذاری زمین برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت : بسیاری از این شهرک‌های صنعتی معافیت‌های مالیاتی قابل توجهی دارند که فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران است.

شکری از فراهم بودن امکانات خوب حمل و نقل در استان از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی هم یاد کرد و گفت: حمل و نقل همواره یکی از اصلی‌ترین مواردی است که بر قیمت تمام شده کالا‌ها تاثیر دارد و در کرمانشاه امکان دسترسی خوبی به سیستم‌های حمل و نقل فراهم است.

وی با بیان اینکه کالا‌های تولیدی در کرمانشاه مشکلی در حوزه بازار فروش ندارد، افزود : کرمانشاه با بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و چندین بازارچه و مرز رسمی دسترسی خوبی به بخش کردنشین و بخش مرکزی عراق دارد و به علاوه می‌توان مرکزیت غرب کشور از نظر تولید و توزیع کالا هم باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار کرد: در استان ما مشکل تامین نیروی کار نیز وجود ندارد و می‌توانیم در همه زمینه‌ها نیرو‌های ماهر و متخصص را آموزش دهیم.

به گفته شکری، کرمانشاه با داشتن مناطق ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری یک فرصت بسیار خوب برای استفاده از مزیت این مناطق را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

شکری با بیان اینکه در کنار همه این مزیت‌ها باید مشوق‌ها و شرایط ویژه‌ای نیز برای جذب سرمایه‎گذاران در کرمانشاه در نظر گرفته شود، یادآور شد: در حال رایزنی‌هایی هستیم که معافیت‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و ... برای سرمایه‌گذاران کرمانشاه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیلات ارزان قیمت و با بهره کم هم هستند، افزود: دولتمردان باید این امکانات را برای کرمانشاه و چند استان کمتر توسعه یافته دیگر که سال‌ها درگیر جنگ بودند، فراهم کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه درباره موانعی که تاکنون مانع جذب سرمایه‌گذاران در کرمانشاه شده نیز گفت: مردم این استان از دیرباز در زمینه تجارت و فروش اجناس و بخش کشاورزی فعالیت داشتند و کمتر سراغ سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تولیدی می‌رفتند.

شکری اضافه کرد: به علاوه یکی دیگر از مشکلات کرمانشاه نامناسب بودن فضای کسب و کار بوده که کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده و از شرایط بد گذشته فاصله گرفته ایم .

 

 

انتهای پیام/د

حوزه صنعت یکی از مهمترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است

 

برچسب ها: صنعت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار