ارائه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

ارائه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استانبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه هفت میلیون نفر ساعتی ارائه آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان کرمانشاه طی سال جاری، گفت : تاکنون آموزش‌های مهارتی به میزان پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت به متقاضیان ارایه شده است.

محمدی گفت : امسال سهمیه حدود سه میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی برای بخش دولتی در استان در نظر گرفته شده که تا کنون بیش از ۲.۸ میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۲ مرکز دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهند، افزود: بیشترین متقاضیان مراکز دولتی به ترتیب خواستار آموزش در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه سهمیه آموزشگاه‌های های آزاد برای ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری را بیش از ۴ میلیون نفر ساعت اعلام کرد و افزود: تاکنون آموزش‌های آزاد مهارتی به میزان بیش ازسه میلیون نفر ساعت آموزش ارائه داده اند.

محمدی گفت: آموزشگاه‌های آزاد همواره بیش از سهمیه در نظر گرفته شده برای آن‌ها آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال استان را ۲۳۱ آموزشگاه اعلام کرد و افزود: بیشترین متقاضیان آموزشگاه‌های آزاد در حوزه خدمات هستند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه از نظر تعداد مراکز آموزش مهارت آموزی مشکل زیادی نداریم، گفت: مشکل ما در شرایط کنونی این است که یک سری از خدمات که نیاز بازار است در آموزشگاه‌های استان ارائه نمی‌شود، لذا در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی نیاز به تغییراتی احساس می‌شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های استان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف خدمات، گردشگری و کشاورزی، خواستار سمت و سو گرفتن آموزشگاه‌های آزاد به سمت ارائه آموزش‌ها در این حوزه‌ها شد.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر سیاست استان رفع بیکاری است، لذا باید شغل آفرینی در برنامه قرار گرفته که در این راستا نیاز به مهارت آموزی داریم.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که مهارت به عنوان ارزش جلوه کند، یادآوری کرد: افرادی که آموزش‌های مهارتی را دیده باشند شانس بیشتری برای دسترسی به شغل دارند .

 

 

انتهای پیام/د

تاکنون آموزش‌های مهارتی به میزان پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت به متقاضیان ارایه شده است

 

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.