ضرغامی:

آیت‌الله حائری حکیمی باسواد بود

رئیس اسبق صدا و سیما با اشاره به اینکه آیت الله حائری شیرازی به معنای واقعی کلمه حکیم بود، گفت: این عالم ربانی با نگاه حکیمانه انسان‌ها را هدایت می‌کرد.

آیت‌الله حائری حکیمی باسواد بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در همایش ملی تبعین ابعاد شخصیتی آیت الله حائری شیرازی، با بیان اینکه این شخصیت بزرگ از نگاهی فراجناحی برخوردار بود، گفت: وی تا پایان عمر فراتر از جریان‌های سیاسی حرکت کرد و مواضعی منصفانه و شجاعانه داشت که در تقسیم بندی‌های سیاسی نمی‌گنجد.

وی افزود: آیت الله حائری با منش و رفتار خود جلو کار دو قطبی را می‌گرفت.

ضرغامی گفت: آیت الله حائری آنجا که باید با همه وجود ارادتش را به امام و رهبری نشان دهد، مماشات نمی‌کرد و موضع می‌گرفت.

ضرغامی بیان داشت:هرکس احساس آزاد اندیشی کند، انواع و اقسام اتهامات را درباره او مطرح می‌کنند و درنهایت صفت ضد انقلاب می‌گیرد و در این میان امثال آیت‌الله حائری شیراز که نه چپ بود و نه راست، برای ما الگو هستند.

وی با اشاره به حلالیت طلبیدن آیت‌الله حائری از رئیس دولت اصلاحات در روز‌های پایانی عمرش گفت: برخی بنا بر سخنی از آیت‌الله حائری به صورت مغرضانه سخن پراکنی کردند که ایشان، رئیس دولت اصلاحات را با یزیدبن معاویه مقایسه کرده است؛ در حالی که چنین نبود، اما ایشان خود را ملزم به حلالیت طلبی دانست.

ضرغامی بیان کرد: گاه افرادی را به جرم برخی تشبیه‌های مورددار یا استعاره‌ها احضار می‌کند و برایش جرم تعیین می‌کند. باید برای برخی دوستان دو واحد ادبیات بگذارند که اگر کسی به شوخی و مطایبه حرف زد، برایش کیفرخواست صادر نکنند.

رئیس اسبق صدا و سیما با اشاره به اینکه آیت الله حائری شیرازی به معنای واقعی کلمه حکیم بود، گفت: این عالم ربانی با نگاه حکیمانه انسان‌ها را هدایت می‌کرد.

وی اظهار داشت: متأسفانه ما آن‌قدر توان نداشتیم که در این 40 سال مانند حائری تربیت کنیم و چون این کار را نکردیم و بسیاری از شخصیت‌های علمی سیاسی شدند، عرصه حکمت خالی‌شده و درنتیجه گروهی از جوان‌ها به دلیل فقدان چنین شخصیت‌هایی، جذب مکاتب انحرافی شدند.

انتهای پیام/م

همایش ملی تبعین ابعاد شخصیتی آیت الله حائری شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار