تولید 40 هزار تن سویا در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 40 هزار تن سویا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اردبیل افزود: درسال جاری در سایه سعی و اهتمام دست اندرکاران تولید و بهره برداران زحمتکش مناطق شمالی استان به میزان 40 هزار تن سویا تولید شد که پیشرفت قابل توجهی از لحاظ تولید نسبت به سال گذشته که 19 هزار تن بود داشته است.

وی با اشاره به میزان بارش های کم پائیزه در سالجاری افزود: میانگین بارش در پائیز امسال 46 میلی متر بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است و تاکنون هیچ بارندگی مطمئن و موثری نیز رخ نداده است تا حداقل رطوبت خاک را برای کشت و جوانه زنی غلات تامین کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: دمای متوسط مهر ماه سالجاری نسبت به سال گذشته 1 درجه سانتی گراد افزایش داشته است که همین مسئله نیز یک فاکتورمنفی برای کشت پائیزه محسوب می شود زیرا افزایش درجه حرارت باعث تبخیز رطوبت خاک شده و عملاً زارعت های پائیزه را که در حال جوانه زنی هستند با مشکل روبرو می سازد.

شهریار در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل در تامین نهاده های کشاورزی منجمله انواع کودهای شیمیایی با موفقیت عمل کرده است بطوریکه بموقع کودهای مورد نیاز فسفره و پتاسه تهیه و در دسترس بهره برداران قرار گرفت.

وی افزود: ظغیان ملخ به احتمال زیاد در مناطق شمالی استان  پیش خواهد آمد که از هم اکنون تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ح

کاهش 36 درصدی میانگین بارش های پاییزی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.