اردبیل؛

افزایش تولید دانه های روغنی سویا در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی گذشته رکورد تولید دانه روغنی سویا در این استان شکسته شد و به بیش از 40 هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: پیش از آن میزان تولید سویا در استان بیش از 30 هزار تن بود و تلاش بر این است سطح زیر کشت دانه های روغنی در استان افزایش یابد.

وی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط کمیته بذر استان کل بذر مورد نیاز گندم و جو در داخل این استان تولید می شود به گونه ای که این میزان تولید سال 94 بیش از 27 هزار تن و در سال 95 بیش از 32 هزارو 500 تن بوده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: وضعیت تولید گندم در این استان بهبود یافته و به دلیل استفاده از ارقام پرمحصول و مقام به آفات و امراض و بکارگیری توصیه های ترویجی توسط بهره برداران و مراقبت های اصولی و فنی در مراحل کاشت و داشت و برداشت و پراکنش های مناسب بارندگی شاهد موفقیت های خوبی در تولید این زراعت بودیم.

سروی تشریح کرد: در سال 94 بیش از 513 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان خرید در سال 95 نیز با افزایش چشمگیر و قابل توجهی به 572 هزار تن رسید.

وی افزود: پیش بینی در سال زراعی جاری نیز این است که با تلاش بهره برداران و دست اندرکاران تولید به خرید تضمینی گندم بیشتر از سال های گذشته دست یابیم.

وی افزود: میزان کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل 778 هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.