رقص ملک سلمان با ساز بی‌تفاوتی به بحران یمن +فیلم

در شرایطی که هر روز هزاران نفر از مردم مظلوم یمن زیر بمباران سعودی‌ها شهید می‌شوند، پادشاه عربستان به همراه ولیعهد این کشور اقدام به حرکات موزون کرد.

رقص ملک سلمان در جشن «عرعر»! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملک سلمان پادشاه عربستان به همراه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور چند روزی است که در گیر و دار یک سفر داخلی هستند. طبق گزارش روز گذشته (واس) خبرگزاری رسمی عربستان ولیعهد سعودی به همراه پدرش وارد منطقه جوف شد تا چند پروژه عمرانی افتتاح شود.

هنگام رسیدن این دو نفر به منطقه جوف اهالی تعدادی از مقامات سعودی به استقبال آنها آمدند و رقصی مشهور به العرضة به صورت دسته جمعی برگزار شد. پس از آن سلمان و محمد از منطقه مذکور، راهی «عرعر» در الحدود الشمالیة شدند که به تازگی ویدئویی از رقص العرضة ملک سلمان در جشن استقبال اهالی این شهر نیز در شبکه های اجتماعی عرب‌زبان منتشر شده است. این ریخت‌وپاش‌ها و بساط شادی پدر و پسر خاندان سلطنتی سعودی در حالی برپا شده که مردم یمن از جنایات حکومت عربستان غرق فقر و گرسنگی هستند. هر روز شاهد اخباری دردناک از رسانه های گوناگون هستیم که گوشه ای از عمق فاجعه کنونی در یمن را به تصویر می کشند.

کودکانی که از شدت گرسنگی جان می دهند، مادرانی که شاهد مرگ فرزندان خود هستند، خانواده‌هایی که از وحشت حملات ائتلاف سعودی  یک خواب راحت ندارند، تمام اینها تنها قطره‌ای از دریای اندوهی است که مردم این کشور در آن دست‌وپا می زنند. "امل حسین" دختر خردسال یمنی که به تازگی بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داد و همچنین کشته شدن تعدادی از ساکنان روستایی در  میان زبید و التحیتای استان الحدیده طی بمباران هوایی، مصداق بارز این موضوع هستند. مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان این که اوضاع غذایی در یمن در آستانه یک بحران فاجعه‌آمیز قرار دارد، گفت: «بار دیگر بر اجتناب طرف‌های درگیر در یمن از هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در الحدیده تأکید و اعلام می‌کنیم، برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن نیازمند اتخاذ تدابیر جدی و فوری هستیم اما همچنان شاهد مشکلات عدیده در این کشور و بی تفاوتی جنایتکارانی چون سران سعودی و آمریکا که دستانشان به خون کودکان یمن آغشته شده هستیم.»

در ادامه لحظاتی از حرکات موزون شاه عربستان در اوج بحران یمن را مشاهده می کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۰۸ دی ۱۳۹۷
خداوندا انصارالله یمن را بر این قوم جاهلی پیروز فرما
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۶:۲۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدایا هدفت چی بود این همه نفت به عربستان دادی.
Iran (Islamic Republic of)
akbar
۱۳:۴۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
شیوه و مسلک پدرش و اجدادشان همینگونه بود. ملاعینی چون عمر و ابوبکر به همین شکل میرقصیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۷ دی ۱۳۹۷
توهین کرده
Iran (Islamic Republic of)
محمودیان
۲۲:۰۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
این رقص نزدیکی اورا به مرگ نشان میدهد که عذاب او از جهت کشتار مردم بی دفاع یمن سنگین تر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفم براش
آخرین اخبار