رئیس شورای عالی صلح افغانستان با مهاجرین مقیم ایران دیدار کرد

رئیس شورای عالی صلح افغانستان که به تهران سفر کرده است، با نمایندگان اقشار  و طیف‌های مختلف مهاجرین دیدار کرد و درباره روند صلح افغانستان مشورت و رایزنی نمود.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان با مهاجرین مقیم ایران دیدار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان که به تهران سفر کرده است، با نمایندگان اقشار  و طیف‌های مختلف مهاجرین دیدار کرد و درباره روند صلح افغانستان مشورت و رایزنی نمود.

خلیلی در این دیدار گفت: امروز ما در خارج از کشور سرمایه های کلان علمی داریم و اینها می توانند درباره پروسه صلح به ما مشورت دهند تا در ادامه کار از دیدگاه مهاجرین استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان خاطرنشان کرد: همه مردم افغانستان از جنگ خسته اند؛ چهار دهه است که دچار بحران جنگی هستیم و باید یک نقطه پایان برای این جنگ پیدا کنیم. عزم ما و اراده مردم ما این است که بر این بحران چهل ساله یک نقطه پایان گذاشته شود.

وی افزود: بزرگترین آسیبی که به ملت افغانستان رسیده این است که هر روز ما ۲۰۰ جوان افغانستان را بر زمین به خاک و خون غلتیده می بینیم. جوانان، نیروی انسانی کلان یک کشور است. تا کی باید این افغان‌کشی ادامه پیدا کند؟ تا کی نیروی عظیم انسانی خود را از دست دهیم؟ عامل پیدا کردن نقطه پایان برای جنگ خود ما هستیم. ما نباید ختم جنگ و برقراری صلح را از بیرونی ها بخواهیم.

خلیلی بیان داشت: برای تحریک طالبان به منظور پیوستن به پروسه صلح تا حدودی پیش رفته ایم و نخواسته ایم تا زمان پختگی کامل آن، موضوع را رسانه ای کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار