کمک‌های بشر دوستانه کره به پناهندگان افغانستان در ایران

جمهوری کره کمک مالی دواطلبانه‌ای را به مبلغ ۶ میلیون دلار به کمیساریا به نام حمایت و کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان افغانستانی در ایران اختصاص داده است.

کمک‌های بشر دوستانه کره به پناهندگان افغانستان در ایرانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: دولت جمهوری کره کمک مالی دواطلبانه‌ای را به مبلغ ۶  میلیون دلار به کمیساریا به نام حمایت و کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان افغانستانی در ایران اعطا کرده و از فعالیت‌های بشردوستانه برای بهبود سطح سلامت و اتکا به نفس و بهبود معیشت پناهندگان حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای برنامه چهارجانبه‌ منطقه‌ای چند ساله به نام راه حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی است که حاصل فرآیند منحصر به فردی است مشاوره‌ای چهار جانبه بین دولت‌های افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و کمیساریا راه حل‌های راهبردی در سال 2012 با هدف تسهیل بازگشت داوطلبانه و ادغام مجدد پایدار در داخل افغانستان و همچنین جهت حمایت از پناهندگان و جوامع میزبان و کشورهایی مانند ایران مصوب شد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تاکید کرد: با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دولت جمهوری اسلامی ایران کمک مالی دولت جمهوری کره از فعالیت‌های بشردوستانه کمیساریا در ایران برای پناهندگان، در زمینه ارتقا سطح سلامت و اتکا به نفس حمایت خواهد کرد.

وی افزود: اهداف این پروژه از طریق فعالیت‌های متعدد پناهنده محور از جمله  حمایت از طرح بیمه سلامت پناهندگان، مساعدت در حفاظت و ایجاد دسترسی به امکانات اولیه بهداشتی، ارائه آموزش‌هایی در خصوص کسب و کار جهت راه‌اندازی کار در منزل، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از طریق شرکای اجرای کمیساریا  محقق خواهد شد. این کمک سخاوتمندانه جهت تامین هزینه‌های پروژه کمیساریا از اول ژانویه 2017 تا 31 دسامبر 2020 با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صرف خواهد شد.

سفیر جمهوری کره در ایران یو جانگ هیان و جانشین نماینده کمیساریا ایرینا کرنیاک، توافق‌نامه مذکور را در دفتر کمیساریا امضا کردو  با اشاره و تاک بر اهمیت حمایت از جمعیت بزرگ پناهندگان در ایران، اظهار کرد: به نمایندگی از دولت کره، باعث افتخار من است که بتوانم این مبلغ را به پروژه پربار حمایت و کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان افغانستان در ایران اهدا کنم.  این در راستای همکاری مداوم ما با کمیساریا در 5 سال گذشته و تاکید ویژه بر تعهد دولت کره برای کمک‌های بشردوستانه آتی است.

در ادامه مراسم امضای توافق‌نامه، ایرینا کرنیاک از حمایت‌های مداوم دولت کره از پناهندگان افغانستان در ایران تقدیر کرد و گفت: به عنوان یکی از حامیان همیشگی کمیساریا، جمهوری کره به حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران ادامه می‌دهد تا از دسترسی آنان به امکانات سلامت و درمان و موقعیت‌های معیشتی اطمینان حاصل کند که این امر نقش مهمی در توانمندسازی و اتکا به نفس پناهندگان خواهد داشت و مسببی برای مشارکت آنها در جامعه خواهد شد تا زمانی که شرایط در کشورشان یاری کند تا با عزت نفس به صورت داوطلبانه به میهن خویش بازگردند.

بر اساس این گزارش جمهوری اسلامی ایران با حمایت حدود یک میلیون پناهنده افغانستانی ثبت شده، پنجمین کشور دنیا است که میزبان بزرگترین جمعیت پناهنده می‌باشد. 97 درصد پناهندگان در ایران در مناطق شهری کشور زندگی می‌کند، 3 درصد مابقی در 20 مهمان شهری که تحت نظر دولت مدیریت می‌شود، زندگی می‌کنند. علاوه بر پناهندگان افغانستانی ثبت شده، دولت برآورد می‌کند بین 1.5 تا 2 میلیون افغانستانی فاقد مدرک در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.

در سال 96 دولت ایران طرحی در سراسر کشور جهت شناسایی جمعیت افغانستانی فاقد مدرک در راستای قانونی شدن اقامت این گروه در ایران را پیاده‌سازی کرد.

کمیساریا عالی سازمان ملل در امور پناهندگان 34 سال است که به طور مداوم در این کشور حضور دارد و با همکاری نزدیک با اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور دولت جمهوری اسلامی ایران، از پناهندگان افغانستانی و عراقی حمایت می‌کند و از طریق جمهوری اسلامی ایران به آنان یاری می‌رساند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا ایوبی
۰۰:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
رضا ایوبی هستم یکی از مهاجرین در ایران مریضی کلیه دارم وبه کمک نیاز دارم لطفا کمک کنید
آخرین اخبار