حضور گسترده زائرین افغانستانی اربعین در کربلا

حضور زائرین افغانستانی اربعین که به کربلای معلی مشرف شده اند بسیار پر رنگ است.

حضور گسترده زائرین افغانستانی اربعین در کربلابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حضور زائرین افغانستانی اربعین که به کربلای معلی مشرف شده اند بسیار پر رنگ است.

در مراسم اربعین گروه های زیادی از کشورهای مختلف به چشم می خورند که از افغانستان، پاکستان، هند، کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و بسیاری نقاط دیگر به زیارت اربعین آمده اند اما در میان این زائران آنچه جلب توجه می کند حضور پررنگ مهاجرین افغانستانی است.

زائران افغانستانی موکب هایی هم دارند که خدمات و پذیرایی خوبی هم داشتند و جمعیت زیادی از ملیت های مختلف به این  موکب ها مراجعه و از خدمات آن ها استفاده می کردند.

حضور زائرانی که از داخل افغانستان آمده بودند هم مانند سال های قبل پرشور بود که از شهرهای مختلف افغانستان از جمله قندهار، کابل، هرات، مزار شریف و دیگر شهرها آمده بودند.

در کربلای معلی و در نزدیکی حرم حضرت امام حسین علیه السلام موکبی است به نام موکب یحی بن زید و موکب دیگری هم در این شهر وجود دارد که از طرف افغانستانی ها اداره می شود.

حضور پر رنگ افغانستانی ها در جای جای شهر کربلا مشاهده می شود، در این میان افرادی برای بار اول به عتبات عالیات مشرف می شدند و کسانی هم بودند که بارها با شور و اشتیاق به این سفر آمده بودند. افراد مختلف با سنین پایین و بالا با اشتیاق خاصی آمده بودند و به گفته خودشان در این مسیر خستگی برایشان معنایی ندارد.

رادیو دری نوشت: یک کاروان حدود هفتاد نفره هم از لندن آمده بودند که همه افغانستانی های مقیم انگلیس بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار