استاندار کرمانشاه ،

توسعه جهشی استان با حضور و مشارکت نخبگان

استاندار کرمانشاه گفت : برای توسعه جهشی استان نیازمند حضور و مشارکت نخبگان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : همواره بر تشکیل جلسات مستمر با حضور دانشگاهیان و نخبگان برای کمک به روند توسعه‌ای استان تاکید داشته ام و ضرورت حضور نخبگان برای کمک به توسعه استان کاملاً احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه استان از یک عقب ماندگی ناشی از ۸ سال جنگ و دیگر مسائل رنج می‌برد، گفت: استان کرمانشاه در ۸ سال جنگ، فرصت توسعه را از دست داد و هم اکنون شاخص‌های استان شاخص‌های قابل قبول و مناسبی نیستند و حتی نگران کننده هم هستند، لذا برای جبران این عقب ماندگی‌ها نیازمند یک جهش چه در حوزه سخت افزاری و چه در حوزه نرم افزاری هستیم.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: باید با مشورت و حضور دانشگاهیان این جهش در استان صورت گیرد، لذا برای حرکت توسعه‌ای و جهش استان، دانشگاهیان و نخبگان خیلی می‌توانند کمک حال استان باشند.

بازوند از کرمانشاه به عنوان یک استان ثروتمند نام برد و گفت: این استان در حوزه‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است که برای توسعه استان می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، لذا نخبگان و دانشگاهیان می‌توانند در شناخت بیشتر این توانمندی‌ها به توسعه استان کمک کنند.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: به عنوان مدیر ارشد استان از زمان ورود به کرمانشاه به دنبال شناخت موانع و عوامل عدم توسعه استان بوده ام، اما با توجه به زلزله سال گذشته کمتر به این موضوع پرداخته شد و از دانشگاهیان و نخبگان می‌خواهم که در این مسیر یعنی شناخت موانع توسعه استان به بررسی و پژوهش بپردازند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: با وجود شوک سنگین زلزله در استان، اما دیگر اقدامات و برنامه‌ها برای توسعه استان متوقف نشد و طی یک سال گذشته اقدامات خوبی برای رشد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد دانشگاهیان برای حل مشکل تلاش کنند و اگر برای تسریع در حل مشکلات نیاز به یکسری مجوز‌ها از سوی حاکمیت باشد، این پیگیری‌ها را انجام خواهیم داد.

بازوند مشارکت و ارائه طرح از سوی دانشگاهیان برای تسریع در اجرای کار‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاهیان می‌توانند در خصوص بسیاری از مسائل به ارائه نظر و پیشنهاد و همکاری بپردازند.

رئیس کارگروه گردشگری استان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان در حوزه گردشگری افزود: کرمانشاه در زمینه گردشگری دارای ظرفیت بسیار مناسبی است و باید کرمانشاه را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم. همچنین با توجه به هنر ذاتی کرمانشاهیان در برندسازی از جمله نان برنجی و دیگر صنایع سنتی می‌توان یک جهش بسیار خوب را در زمینه حوزه خدمات استان رقم زد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: سرمایه گذاران بسیاری آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و خدمات استان هستند، به شرط اینکه فضای کاری بهتری برای آنان فراهم شود.

بازوند همچنین با اشاره به طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ گفت: این طرح یک پروژه ملی است و باید با همکاری و مشارکت بگوئیم که در این طرح قرار است چه شرایط و ویژگی‌هایی برای استان تعریف و ایجاد شود. بدون شک این طرح می‌تواند گام بسیار خوبی برای حرکت توسعه‌ای استان باشد.

وی در ادامه به طرح گرمسیری استان اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد که دارای اثربخشی فوق العاده‌ای برای استان است و دانشگاهیان می‌توانند با پژوهش و تحقیق به اثربخشی بیشتر و علمی‌تر این طرح کمک کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین بر ارائه طرحی در دانشگاه‌ها برای تدوین برنامه آمایش نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: همچنین باید طرحی در دانشگاه‌ها تهیه شود که با توجه به ظرفیت‌های موجود دانشجویان به سمت تحصیل در رشته‌های مورد نیاز و اثربخش در جامعه سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه پایه و پیشرفت در جامعه امید است، گفت: ایجاد دانشگاه‌ها در شهر‌ها حتماً به توسعه امید در جامعه کمک می‌کند و حضور و ایجاد دانشگاه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت قرار گرفتن کرمانشاه در ردیف کلان شهر‌ها گفت: از یکسال گذشته به دنبال کلان شهر شدن کرمانشاه بوده ام که بتوانیم مجوز لازم را از هئیت دولت بگیریم. به این منظور هشت شاخص را به ما اعلام کرده اند که باید این هشت شاخص را داشته باشیم که هفت مورد در استان موجود است. یکی از این شاخص‌ها تعداد و وجود مراکز آموزش عالی است، بنابراین دانشگاه‌ها به عنوان شاخص توسعه یافتگی محسوب می‌شوند و نخبگان و دانشگاهیان در مشارکت و مشورت برای کمک به توسعه نقش بسیار مهمی دارند .

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه در حوزه‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.