اختصاص مبلغ 80 میلیون تومان برای برگزاری دوره‌های آموزشی ( رایگان ) قالی بافی

مبلغ 80 میلیون تومان در سالجاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی ( رایگان ) قالی بافی اختصاص داده شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نجف میرزاحسینی معاون فرماندار شهرستان هرسین در سومین جلسه کمیته فرش شهرستان هرسین از اختصاص مبلغ 80 میلیون تومان در سالجاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی ( رایگان ) قالی بافی خبر داد و بر برگزاری کلاسهای آموزشی هدفمند تاکید کرد.

وی گفت : 50 درصد از مبلغ اختصاصی مذکور حتما باید در بحث آموزش پیشرفته فرش بافی هزینه شود.

 میرزاحسینی افزود : سال گذشته نیز از محل اعتبارات شهرستان مبلغ 80 میلیون تومان برای توسعه فرش اختصاص داده شد و در این راستا 640 نفر در قالب 16 کلاس آموزشی در بخش های مرکزی و بیستون موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

وی افزود :  بر جمع آوری نخ های غیر استاندارد موجود در بازار عنوان کرد : وجود دلالان و نخ های غیر استاندارد در بازار از مهمترین آسیب‌های حوزه فرش هستند.

 معاون فرماندار هرسین در ادامه سخنانش بر حضور هر چه بیشتر هنرمندان و محصولات صنایع دستی شهرستان هرسین در نمایشگاه های مختلف تاکید کرد.

 در ادامه این جلسه مصطفی کاکایی رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان هرسین طی سخنانی بیان داشت : اتحادیه فرش شهرستان هرسین با 1800 نفر عضو ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی ادامه داد : در سال گذشته 200 نفر از فرش بافان جهت دریافت وام اشتغال زایی به بانک های عامل معرفی شدند و از این تعداد 120 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و پرونده‌های 80 نفر باقی مانده نیز در دست اقدام و بررسی می باشد.

به گفته کاکایی از مجموع 1800 نفر بافنده فرش شهرستان هرسین 400 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 بازرسی از واحدهای عرضه نخ و نقشه ، اطلاع رسانی به بافندگان فاقد بیمه جهت مراجعه به صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بازرسی از عملکرد بافندگانی که از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده میکنند از مهمترین مصوبات این جلسه بود .

 

 

انتهای پیام/د

سومین جلسه کمیته فرش شهرستان هرسین

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.