معاون استانداردر جلسه کارگروه حفاظت از غارهای استان:

با شناسایی دقیق غارها از پتانسیل آنها درتوسعه گردشگری استفاده می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مدیرکل فنی کارگروه غارشناسی استان با هدف مدیریت،حفاظت و بهره برداری از ظرفیت غارها و توسعه گردشگری استان جلسه ای برگزارشد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با حضورمهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دکتر کهریزی مدیرکل فنی کارگروه غارشناسی استان با هدف مدیریت،حفاظت و بهره برداری از ظرفیت غارها و توسعه گردشگری استان جلسه ای برگزارشد.

مهردادسالاری  گفت : جهت حسن انجام برنامه های کارگروه و تحقق مصوبات آن بر لزوم پیش بینی اعتبارات مورد نیاز،استفاده از مشاوران وکارشناسان آشنا به این حوزه ،صدورمجوز بازدید هرگونه بهره برداری از غارها و حمایت از فعالیت های پژوهشی در حوزه غارهای استان تاکید داشت.

سالاری افزود:غارها به عنوان جاذبه ها ی طبیعی موردتوجه غار نوردان ،پژوهشگران و گردشگران استان تاثیر بسزایی در جذب گردشگران دارد.

معاون استاندار با تاکید بر شناسایی دقیق غارها درسطح استان افزود: بدیهی است هرچه سریعتر باید بصورت فنی بررسی و شناسایی دقیق غارها جهت درجه بندی حفاظتی آنها اقدام شود تا از تخریب آنها جلوگیری شود.وی گفت:با شناسایی دقیق غارها از پتانسیل آنها جهت توسعه گردشگری استفاده شود.

براساس بررسی های انجام شده حدود۲۰۰غار در سطح استان شناسایی شده که به حفاظت و استفاده از پتانسیل های آنها به مرور پرداخته می شود.

 

 

انتهای پیام/د

حدود۲۰۰غار در سطح استان شناسایی شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.