تامین آب نیروگاه بخار و تأمین سوخت اولویت‌های اصلی نیروگاه شهید سلیمی نکا

نیروگاه شهید سلیمی نکا برای تامین آب نیروگاه بخار و تأمین سوخت قرارداد ۴۵ میلیارد تومان منعقد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: برای رفع مشکل کمبود آب نیروگاه و نیز کاهش برداشت از ذخایر و سفره آب‌های زیر زمینی ۲ کار عمده نصب BWRO با هزینه‌ای در حدود ۳ میلیارد تومان برای تصفیه آب چاه‌ها و مجموعه بزرگتری تحت عنوان آب شیرین کن RO با توان تصفیه ۶ هزار متر مکعب آب دریا در طول شبانه روز در دستور کار نیروگاه قرار گرفت.

وی افزود: اجرای این طرح با هزینه ۴۵ میلیارد تومان منعقد شده است و با نصب این آب شیرین کن نگرانی تأمین آب نیروگاه مرتفع و تا حدود زیادی از آب چاه‌ها بی نیاز می‌شویم.

نعمتی از برنامه نیروگاه نکا جهت بهینه سازی واحد‌ها و جوان‌سازی پوسته توربین برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پنج شرکت خارجی از کشور‌های آلمان، لهستان و سوئیس انجام شد، شرکت‌های مذکور برای سرمایه گذاری در این نیروگاه به میزان یکصد میلیارد تومان اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در خصوص اتصال خط جدید انتقال گاز دامغان- نکا افزود: با اجرای این خط، نیروگاه در رینگ کامل تأمین گاز قرار گرفته ولی بدلیل قرار گرفتن در انتهای مسیر، فشار گاز برای مصارف سوخت نیروگاه پایین است و لازم است که وزارت نفت نسبت به نصب کمپرسور افزایش فشار در مسیر اقدام کنند.
انتهای پیام/آ


تامین آب در نیروگاه شهید سلیمی نکا

برچسب ها: نیروگاه ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.