در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد؛

تمامی کشتارگاه‌های آذربایجان غربی به سیستم پیش سرد کن تجهیز شده اند

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از تجهیز شدن تمامی کشتارگان‌های استان به سیستم پیش سرد لاشه شدن خبر داد.

تمامی کشتارگاه‌های آذربایجان غربی به سیستم پیش سرد تجهیز شده اندکامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌گفت:بیماری تب کریمه کنگو بسیار بیماری خطرناکی است، این بیماری در دامها، هیچگونه علائم ظاهری ندارد و بسیاری از دام‌هایی که ناقل این بیماری هستند، متاسفانه هیچ علامتی ندارند و برای عموم مردم و حتی برای دامپزشکان این بیماری قابل تشخیص نیست.

وی ادامه داد:با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح کشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله سمپاشی اماکن دامی و جایگاه‌های نگهداری دام در مناطق پرخطر استان به اجرا در آمده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در ادامه به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت:تمامی کشتار‌های  دام استان به سیستم پیش سرد لاشه شدن و اتاق سرد تجهیز شده اند و گوشت ۱۸ ساعت قبل از عرضه شدن به بازار در این سیستم‌ها نگهداری می‌شوند.

داهیم تصریح کرد:سال گذشته و امسال بیش از ۷ هزار لیتر  سموم ضد کنه برای مبارزه با تب کریمه کنگو مصرف شده است.

وی افزود:جلوگیری از کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتقال بیماری است که خوشبختانه در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/م

رعایت نکات بهداشتی در کشتارهای دام آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.