مدیرکل دامپزشکی اآذربایجان غربی ؛

تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو گفت: تاکنون موردی از این بیماری در استان دیده نشده است.

کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور عنوان کرد: تاکنون موردی از این بیماری دراین استان دیده نشده است، ولی بر رعایت نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری تاکید میگردد.
داهیم در توضیح این بیماری گفت::بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می‌شود. این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا معمولا هیچ علایمی در دام‌ها ندارد. ویروس بیماری در خون و بافت‌های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که دراین مواقع انجام کارهایی، چون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دام‌های آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت‌های آلوده دام‌ها ممکن است سبب انتقال بیماری شود. همچنین گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راه‌های انتقال بیماری می‌باشد.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد می‌باشد.
لذا کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتنقال بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می‌گردد همشهریان محترم تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام نمایند.
انتهای پیام/ح


مشاهده نشدن موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.