استاندار کرمان؛

شفافیت اقتصادی خوبی در استان کرمان حکمفرماست

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شفافیت اقتصادی خوبی در حوزه بودجه در استان کرمان وجود دارد گفت: رعایت عدالت اصل اساسی در توزیع بودجه‌ها است که این مهم همواره در استان کرمان مورد توجه قرار گرفته است.

شفافیت اقتصادی خوبی در استان کرمان حکمفرماستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: در راستای اجرای تبصره ۵ ظرفیت‌هایی پیش بینی شده که در حقیقت بودجه تعهدی است و در سال‌های بعد نیزادامه خواهد یافت و انتظار است که مدیران در این راستا توجه لازم را داشته باشند.

وی به موضوع کمک‌های فنی و اعتباری نیز اشاره و بیان کرد: باید به شکلی اقدام شود که نهایت کارآیی و نتیجه بخشی را در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه در مجموع هفت درصد افزایش داشته است، گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه ورزش و سلامت از سوی دولت، قابل توجه است و در سال گذشته نیز همینگونه بوده است.

رزم حسینی به موضوع خشکسالی نیز اشاره و بیان کرد: امسال در حوزه کشاورزی شمال استان بیشترین خسارت را داشته ایم و نشستی را با مسئولان مربوطه در سطح کشوری برای حل مشکلات این حوزه برگزار خواهیم کرد و از وزیر مربوطه نیز خواسته ایم که ستاد بحران ملی را در ان رابطه تشکیل دهند.

وی گفت: در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته ایم و احتمال افزایش تحریم‌ها وجود دارد و برای حل مشکلات این حوزه باید تصمیمات مطابق با بازار اخذ شده و از افزایش نرخ‌های بدون مجوز نیز جلوگیری شود.

استاندار کرمان، افزود: مدیران باید شرایط کنونی را به درستی مدیریت کنند تا آثار امینیتی برای استان به دنبال نداشته باشد.

وی بیان کرد: تا جایی که امکان دارد باید رضایت مردم را جلب کرد و با روی خوش با آن‌ها صحبت کرده و ارتباط مدیران با مردم افزایش یابد،مدیران باید حرف‌های مردم را گوش کنند و در راستای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ۳۳ دستگاه در استان کرمان مشمول نظام بودجه‌ای خواهند بود، گفت: بودجه کشور هزار و ۲۲۳ هزار میلیارد تومان است که تقریبا یک سوم آن، بودجه عمومی کشور است.

جعفر رودری به منابع عمده بودجه سال ۹۷، اشاره کرد و ادامه داد: ۵۶ درصد معادل ۲۱۵ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌ها است که از این میزان نیز ۱۴۲ هزار میلیارد تومان آن مالیات است.

وی گفت: سهم فروش دارایی‌های سرمایه‌ای که عمده آن نفت است نیز ۱۰۷.۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رودری گفت: یکی دیگر از منابع عمده بودجه کشور از محل واگذاری دارایی‌های مالی است که ۶۳ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد مجموع بودجه تملک دارایی در کشور به صورت استانی توزیع می‌شود، اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برابر ۲۴ درصد بودجه کشور در ردیف‌های متمرکز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: توجه به عدالت اجتماعی، گسترش سطح حمایتی اقشار آسیب پذیر، توجه به بخش غیر دولتی و ارتقای توان تولیدی جامعه و اشتغال از جهت گیری‌های مهم بودجه سال ۹۷ است.

انتهای پیام/ح

شفافیت اقتصادی در حوزه بودجه کرمان داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار