قاضی‌پور طی اخطاری در صحن:

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمنچای دوم است

نماینده ارومیه گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمنچای دوم بوده و در صورت تصویب ننگی برای ایران است.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمنچای دوم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 1 خرداد) مجلس در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم طی اخطاری با استناد به اصول 152 و 153 قانون اساسی که درباره عدم سلطه‌پذیری و حفظ استقلال کشور است، گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم ترکمنچای دوم است و در صورت تصویب ننگی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

قاضی‌پور تاکید کرد: این کنوانسیون بسیار مبهم است، با تصویب این لایحه یقه جمهوری اسلامی در دست کشورهای گوناگون و سازمان ملل خواهد بود بنابراین از نمایندگان مجلس می‌خواهم آن را به تصویب نرسانند.

همچنین مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هم طی تذکری با استناد به ماده 156 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس همین موضوع مطرح شد و آقایانی که نگران FATF هستند، نگرانی‌شان برطرف شد.

وی بیان کرد: این لایحه ربطی به FATF ندارد اما از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم این لایحه را برای بررسی بیشتر مجدداً به کمیسیون امنیت ملی ارسال کنند چرا که با این اقدام ثلمه‌ای به عامل اسلام وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار