نشست صمیمی رئیس رسانه ملی با هنرمندان عرصه پویانمایی

رئیس رسانه ملی با هنرمندان عرصه رسانه ملی در نشستی صمیمی دیدار و به گفت و گو کرد.

نشست صمیمی رئیس رسانه ملی با هنرمندان عرصه پویانماییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رئيس رسانه ملی در نشست هم‌انديشی با هنرمندان برگزيده پويانمايی كشور با هنرمندان این عرصه به گفت و گو پرداخت که در آغاز این نشست هنرمندان از دغدغه ومشکلات خود در عرصه پویانمایی حرف های برای گفتن  داشتند.

بر اساس اين گزارش، شهاب كسرایی، مدير موسسه فرهنگی پويانمايی «حور» با معرفی فعاليت‌های اين موسسه گفت: در حال حاضر اين موسسه، ۹ هزار ساعت پويانمايی توليد و پخش كرده است كه در اين ميان پويانماييی های راهنمايی و رانندگی(سيا ساكتی) و يار مهربان از جمله موفق‌ترين مجموعه‌های تهيه‌شده در موسسه فرهنگی پويانمايی حور است.
كسرايی با تأكيد بر اينكه پويانماييی های توليدی داخلی به مرحله صادرات رسيده است از رئيس رسانه ملی خواست حدود سيما فيلم را برای مركز پويانمايی صبا و پويانمايی استان‌ها در نظر گرفته و زمينه فعاليت بيشتر انيميشن‌سازان كشور را فراهم كنند.
محمد ميركيانی، يكی از نويسندگان فعال در عرصه پويانمايی كشور با تأكيد بر اينكه سرمايه‌گذاري در حوزه پويانمايی همانند سرمايه‌گذاري در حوزه نفت است تصريح كرد: برگزاري نخستين جشنواره پويانمايي تلويزيوني در كشور توسط رسانه ملي گامي بلند در مسير فرهنگ‌ساز برای نسل‌های آينده كشور خواهد بود.
در ادامه اصغر صفار، مدير شركت «حوران استوديو» و توليدكننده آثاری نظير «شكرستان» و «تاريخ از اين‌ور» در ۵۲ قسمت، با تأكيد بر اينكه بايد با حمايت مالي از توليدات انبوه و كيفی، زمينه صادرات توليدات پويانمايی به ساير كشورها را فراهم كنيم تصريح كرد: به دليل برخی محدوديت‌ها در حق پخش آثار پويانماييی در كشور، متأسفانه زمينه فعاليت بيشتر به پويانمايی داخلی  كه قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد، داده نمي‌شود كه پيشنهاد مي‌شود حق پخش آثار پويانمايی مستقيماً به توليدكنندگان اثر، اهدا شود.
سيد عليرضا گلپايگانی، عضو هيئت‌علمی دانشگاه هنر نيز در سخناني به هزينه‌های ميلياردی و سرمايه‌گذاري‌های انبوه برای تربيت نيروهای توليدكننده پويانمايی در كشور اشاره كرد و گفت: جامعه پويانمايی كشور نيازمند سفارش كار است. متأسفانه به مجموعه صبا با حجم كار بسيار بالا در حوزه پويانمايی، كمتر بها داده ميی شود اين در حالی است كه با كيفيت مطلوب آثار، مي‌توانيم بازار صادرات را از آن خود كنيم.

عضو هيئت‌داوران بخش پويانمايي كوتاه نخستين جشنواره ملی پويانماي تلويزيونی ايران كه خالق و تهيه‌كننده مجموعه «پهلوانان» نيز هست در ادامه خاطرنشان كرد: در سال حمايت از كالای ايران، بايد از صنعت- هنر پويانمايی به‌عنوان كالای ايرانی حمايت شود و شاهد افزايش سفارشات در اين حوزه باشيم.
بابك نكویی، يكی ديگر از برگزيدگان نخستين جشنواره ملي پويانمای تلويزيونی ايران نيز با بيان اينكه پويانمايی در ايران به بلوغ رسيده است گفت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، سريال «روبی و جوجه‌ها» كه يكي از توليدات فاخر داخلی است با رضايت ۷۴ درصدی مخاطبان در كشور روبه‌رو شده است و تلاش می كنيم تا ظرفيت توليدات حوزه خردسالان را افزايش دهيم.
نكوی با تأكيد بر اينكه توليد پويانمايي برای خردسالان با محوريت شخصيت‌هاي ايرانی، نيازمند سرمايه‌گذاری بيشتری است خاطرنشان كرد: اين امر، حمايت رسانه ملی را مي‌طلبد و بايد علاوه بر بخش‌های داخلی به تهيه‌كنندگان نيز اين اجازه داده شود كه در فضای رقابتی  خارجی نيز وارد شوند و فعاليت كنند.
همچنين سعيد توكليان، از داوران نخستين جشنواره ملی پويانمایی تلويزيونی نيز بر حمايت مديران رسانه ملي از فعالان حوزه پويانمايی تأكيد كرد و گفت: بايد از نيروهای كه پرورش داديم و با صبوری و شكيبایی در اين زمينه كار كردند، حمايت ويژه شود.

انتهای پیام/ج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.