معاون امور استان های صدا وسیما مطرح کرد

ترویج فرهنگ،هنر وتمدن در بستر پویانمایی

معاون امور استان های صدا وسیما گفت: ترویج فرهنگ،هنر،تمدنو اسوه های جامعه با استفاده ازصنعت پویانمایی میسر می شود.

ترویج فرهنگ،هنر وتمدن در بستر پویانماییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی دارابی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویا نمایی تلویزیونی در همدان با اشاره به اینکه صنعت پویا نمایی در حوزه فرهنگ ودرآمد زایی نقش بسزایی دارد افزود: ترویج فرهنگ،هنر،تمدن و اسوه های جامعه با استفاده از صنعت پویانمایی میسر می شود واین موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی همدان را مرکز علم ،ادب وعرفان  برشمرد وادامه داد: همدان در عرصه دفاع ومقاومت پیشگام بوده است.

وی برگزاری برنامه های این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد .اظهار داشت: از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره وهنرمندان تقدیر وتشکرمی کنم.
دارابی با اشاره به برگزاری  نشست صمیمی هنرمندان وفعالان عرصه پویانمایی با رئیس رسانه ملی اظهار داشت: بابرگزاری این جلسه اتفاقات خوشایندی را در شکل گیری نهضت پویانمایی شاهد خواهیم بود.

 معاون امور استان های صدا وسیما از پیشتازی ایران در عرصه پویانمایی اشاره کرد وادامه داد: اگرچه پویانایی به نام اروپاییان رقم خورده است اما باید بگویم که ایرانیان بیش از 5 هزار سال پیش در شهر سوخته سیستان وبلوچستان در عرصه پویانمایی پیشتاز بودند وآثار مکشوفه در این شهر گویای این ادعا است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای صیانت از خانواده ،انتقال ارزش های انسانی به دنیا از واردات ارزش های دروغین باید در حوزه پویانمایی سرمایه گذاری شوداضافه کرد:امیدواریم این جشنواره آغازی برای تحقق نهضت جشنواره پویانمایی در کشورباشد.

دارابی با بیان اینکه بیش از 11 هزار اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است خاطر نشان کرد: همه دست اندرکاران از بخش خصوصی ودولتی تاهنرمندان رسانه ها باید دراین نهضت نقش آفرینی کنند.

وی بیان کرد: از بین این آثار 76 اثربرتر توانستند رتبه های را به خود اختصاص دهند.

معاون امور استان های صدا وسیما با اشاره به اینکه این جشنواره تلویزیونی 16 بخش داشت،گفت: بخش ویژه مربوط به فیلنامه بود چرا که این بخش جزمحور اصلی کار برای صدا وسیما است.
وی ادامه داد: بر اساس مأموریتی که رئیس سازمان ملی بر عهده ما گذارده است، بخش‌های فیلم‌های سینمایی پویانمایی و اهتمام به کارهای عروسکی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ج

ترویج فرهنگ،هنروتمدن در بستر پویانمایی میسر می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.