رئيس رسانه ملی در نشست هم‌انديشی با هنرمندان برگزيده پويانمايی كشور:

هنر صنعت پویانمایی را جهانی می کنیم

رئيس سازمان صداوسيما در نشست هم‌انديشی با هنرمندان برگزيده پويانمايی كشور بر حمايت جدی رسانه ملی از هنر- صنعت پويانمايی كشور تاكيد كرد.

هنر صنعت پویانمایی را جهانی می کنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دكتر علی عسكری رئيس رسانه ملی در اين نشست  با بيان اينكه از گونه‌های مهم، جذاب و اثرگذار برنامه‌سازی است گفت: رسانه ملی يكی از اركان گسترش در ابعاد ملی در ايران است بنابراين جشنواره ملی را برای تكريم فعالان اين عرصه در كشور به‌صورت ساليانه برگزار می كنيم.

 وی سبقه فرهنگی استان همدان و توانمند ی های هنرمندان اين استان در توليد را علت اصلی برگزاری نخستين جشنواره ملی در شهر همدان دانست و با اشاره به حجم بالای پخش پويانمايی ها از آنتن تلويزيون گفت: در كشور ما حدود ۹ هزار ساعت از آنتن شبكه‌های تلويزيونی رسانه ملي پخش مي‌شود كه حجم قابل‌توجهي است و توليد پويانمايی بر اساس اين نياز می تواند كشور را به قطب توليد انيميشن در دنيا تبديل كند.

وي به اهميت برگزاری جشنواره در كشور اشاره و ابراز اميدواری كرد جريانی كه برگزاري اين جشنواره در توليد انيميشن ايجاد می كند تداوم يابد.

دكتر علی عسكری با اشاره به هنرمندان حاضر در اين هم‌انديشی گفت: توانايی كشور در اين زمينه با وجود هنرمندانی چون شما كه از ميدان‌داران و پيش قراولان توليد انيميشن هستيد می تواند با بهره‌مندی از توانمندی جوانان تحصيل‌كرده و علاقه‌مند به اين هنر صنعت شكوفا شود.

وي با اشاره به كاستی های كشور در زمينه توليد در گذشته گفت: خوشبختانه اكنون با تحولاتي كه در زمينه توليد پویانمایی  شده و تلاش‌های مركز صبا و ديگر توليدكنندگان اين كاستي‌ها در حال جبران است و اميدوارم با كمك همه هنرمندان و توليدكنندگان كشور بتوانيم به يكي از قطب‌هاي مهم و اثرگذار در توليد انيميشن در دنيا تبديل شده و يكي از صادركنندگان بزرگ در باشيم.

رئيس رسانه ملی همچنين در پاسخ به برخی درخواست‌ها مهمانان اين نشست از حمايت رسانه ملي از سازندگان خبر داد و گفت: با وجود همه محدوديت و فشارها، كشور در تمام زمينه‌ها رشد كرده و اين رشد در توليدات مشهود است.

وی همچنين اعلام كرد سرمايه‌گذاري در بخش توليد هر سال حدود ۲۵درصد رشد خواهد داشت.

رئيس رسانه ملی در خصوص حق مالكيت معنوي آثار و حضور توليدكنندگان در بازارهاي جهاني فيلم گفت: با توجه به اهميت صادرات خارجي پويانمايي‌هاي توليد شده در كشور روندي براي دخالت سازندگان در اين مبادلات فراهم خواهد شد، ضمن اينكه سازمان مي‌تواند با استفاده از ظرفيت استوديوهاي معاونت برون‌مرزي اين آثار را به هشت زبان دنيا دوبله و براي عرضه آن‌ها در بازار جهاني كمك كند.

وي همچنين از مساعدت سازمان برای معرفی توليدات جانبي پويانمايي‌هاي توليد شده نظير عروسك‌ها و نمادهايی كه بر اقلام فرهنگي و نوشت‌افزار درج می شوند خبر داد.

دكتر علي عسكری با اشاره به ظرفيت فضاي مجازي و شبكه‌هاي تعاملي از آمادگي سازمان براي ايجاد زمينه عرضه اين محصولات در اين شبكه‌ها سخن گفت.

رئيس رسانه ملی با تأكيد بر اهميت برندسازي به انيميشن‌سازان قول داد صداوسيما به آن‌ها براي تبليغ برندهايشان كمك مي‌كند.

چهره‌سازي از شخصيت‌هاي انيميشني موضوع ديگري بود كه دكتر علي عسكري از آن سخن گفت و افزود چهره‌هاي محبوب مي‌توانند پيام را به مخاطبانشان كه بيشتر كودك هستند بهتر منتقل كنند.

رئيس رسانه ملی همچنين از اهميت موضوع فيلمنامه نويسي و تأثير آن در توليد آثار نمايشي از جمله سخن گفت: صنعت پاكي است و مي‌تواند بهترين زمينه را در انتقال مفاهيم فراهم كند و به‌ويژه سبك زندگي اسلامي- ايراني را براي كودكان اين سرزمين از همان دوران كودكي به‌صورت تأثيرگذار معرفي كند.

وي افزود: روح يك اثر با كلمات احيا مي‌شود و بقا و ماندگاري اثر به آن بستگي دارد.

دكتر علي عسكري با اشاره به گنجينه‌هاي ارزشمند مردم ايران در قرآن، روايات، كلام بزرگان، شعرا و... گفت: مهندسي پيام كار اصلي برنامه‌سازان است كه مي‌توانند با بهره‌مندي از اين گنجينه‌هاي ارزشمند براي توليد محتوا تلاش كنند.

وي از برگزيدگان توليد خواست با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي كشور ايده‌هاي خلاقانه‌اي ارائه دهند و كشور را در دنياي پرتلاطم فرهنگي براي رسيدن به اهدافش ياري كنند.

انتهای پیام/ج

 با حمايت از هنر صنعت پويانمايی ، آن را جهانی می ‌كنيم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.