انیمیشن شاهراهی برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: انیمیشن شاهراهی برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان است.

انیمیشن شاهراهی برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در بالاترین تراز در قدیمی ترین استان کشور با 6 هزار سال سابقه تاریخی اجرا شد که امیدواریم این جشنواره نقطه عطفی در تولیدات پویانمایی شود.

وی افزود: انیمیشن هنری برای خلق دنیایی جدید با بهره گیری از توانایی و خلاقیت می تواند برای مخاطبان دارای جذابیت باشد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی اضافه کرد: امروزه انیمیشن در ایران از پاکی برخوردار بوده و شاهراهی برای انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان شده است.

عسگری بیان کرد: هم اینک شاهد افزایش و رونق فیلم های سینمایی سه بعدی هستیم و این سازمان از انیمیشن صنعتی به عنوان هنر صنعت، پشتیبانی می کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و شدت تاثیر گذاری پویانمایی بر روی نسل نو، باید مهندسی پیام را در ادبیات نمایشی دنبال کنیم و در این راستا می توان از گنجینه ادبی، هنری، کتب شعرا، نویسندگان و مورخان استفاده کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطر نشان کرد: صدا و سیما حجم زیادی از انیمیشن را به علت کیفیت و ارزانی از خارج کشور تامین می کرد اما برگزاری این جشنواره موجب شتاب در تولیدات داخلی شد.

عسگری با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی پویانمایی باعث شد استعدادها و توانایی ها شناسایی شود،افزود: باعث شده است کاهش خرید این گونه آثار از خارج کشور باشد.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت از پویانمایی افزایش 25 درصدی اعتبارات، مذاکره با دولت و بانک ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به هنرمندان در دستور کار است.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: برای انجام کارهای علمی دانشکده صدا و سیما در همدان راه اندازی و در 30 استان و 33 مرکز برای انیمیشن امکانات ایجاد می شود تا با ورود نیروهای خلاق استان ها به این عرصه انقلاب انیمیشن رخ دهد.

عسگری بیان کرد: شمار اعضای پیام رسان سروش به مرز 10 میلیون رسیده است که این یک افتخار ملی است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از تولیدات پویانمایی کانالی ایجاد شده است تا متقاضیان بتوانند آثار سه تا پنج دقیقه ای تولید و در این کانال بارگذاری کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: تیمی اقدام به ارزیابی این فیلم های کوتاه کرده و در صورت تائید بلافاصله هزینه آن به تولید کننده پرداخت می شود.

عسگری اضافه کرد: برای گسترش اشتغال باید بازار محتوای پویانمایی ایجاد شود تا هنرمندان تولیدات خود را با قرار دادن در این فضا به فروش برسانند.

وی گفت: سخنرانی اخیر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان به وضوح نماینگر این بود که خروج یا ماندن آمریکا در برجام نمی تواند ایران را پای مذاکره مجدد در این درباره بکشاند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: آمریکایی ها نمی توانند به بهانه مذاکره، اقدام به تلاش برای حضور و نفوذ در منطقه و مذاکره برای موشک کنند چراکه این مسائل ربطی به برجام ندارد.

عسگری خاطر نشان کرد: آنها نمی توانند با در پیش گرفتن این روش ها ملت ایران را تحقیر کنند بلکه ملت ایران آنها را تحقیر می کنند.

وی اضافه کرد: اروپایی ها بدانند که آنها در همسایگی مسلمانان ساکن هستند و باید با ملت ایران صادقانه رفتار کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان مثلت شومی را تشکیل داده و بر این باور بودند که با ایجاد دولت اسلامی عراق و شام می توانند بر عراق و شامات مسلط شده و در ادامه به ایران حمله کنند.

وی اضافه کرد: با مشاوره فکری ایران و بهره گیری از تجارب های ارزشمند این کشور، عراق و سوریه از شر داعش پاک شد.

انتهای پیام/ج

انتقال فرهنگ به کودکان و نوجوانان  از طریق انیمشین امکان پذیر است

 

 

 

برچسب ها: پویانمایی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.