ادامه ناامنی ها در افغانستان، 7 سال پس از کشته شدن رهبر القاعده

همزمان با هفتمین سالروز کشته شدن اسامه بن لادن، بنیاد گذار شبکه القاعده، دولت افغانستان می‌گوید که شبکه‌های خطرناک‌تر از القاعده هم اکنون در افغانستان فعالیت دارند.

ادامه ناامنی ها در افغانستان، 7 سال پس از کشته شدن رهبر القاعدهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با هفتمین سالروز کشته شدن اسامه بن لادن، بنیاد گذار شبکه القاعده، دولت افغانستان می‌گوید که شبکه‌های خطرناک‌تر از القاعده هم اکنون در افغانستان فعالیت دارند.

هفت سال پیش در دوم ماه می، نیروهای آمریکایی در یک عملیات ویژه رهبر شبکه القاعده را در خانه‌اش در پاکستان کشتند.

انتظار می رفت پس از کشته شدن رهبر شبکه القاعده، خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابند اما ناامنی‌ها در افغانستان بیشتر شدند و شمار قربانیان غیرنظامیان و نیروهای امنیتی این کشور به صورت بی سابقه ای افزایش یافت.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که در حال حاضر شبکه‌های تروریستی خطرناک تری همچون داعش در افغانستان فعالیت دارند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: «القاعده به عنوان یک تهدید جدی در افغانستان مطرح نیست. گروه های دیگری است که تهدید آن به مراتب بیشتر است که روزانه مردم، رسانه ها و مساجد را هدف قرار می دهد و مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.»

با این حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان می‌گویند اعضای شبکه القاعده هنوز هم در بخش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان حضور دارند و حضور اعضای این گروه یک تهدید جدی برای بخش‌های شرقی این کشور به شمار می رود.

پس از کشته شدن اسامه بن لادن، ایمن الظواهری رهبری شبکه القاعده را به عهده گرفت؛ کسی که به گفته برخی از مقامات آمریکایی در بخش های مرزی افغانستان و پاکستان پنهان شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار