گفتگوی تلفنی «اشرف غنی» و «مایک پنس» درباره مسائل امنیتی و انتخابات

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی «اشرف غنی» و «مایک پنس» درباره مسائل امنیتی و انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

طرفین در این تماس تلفنی پیرامون مسایل مختلف مربوط به افغانستان و منطقه به ویژه در مورد حمایت قوای هوایی و تأمین ضروریات به‌موقع نیروهای امنیتی و دفاعی، استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، امنیت، مبارزه با تروریسم، صلح و ثبات، انتخابات آینده و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون میان افغانستان و ایالات متحده آمریکا، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس جمهور افغانستان در خصوص برگزاری انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی‌ها گفت: دولت در این راستا تعهد لازم دارد و این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در این گفتگو مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم آن کشور را به مردم و دولت افغانستان به خاطر رویدادهای تروریستی اخیر در این کشور ابراز داشت.

وی از تلاش‌ها و تعهدات اشرف غنی و رهبری حکومت افغانستان در راستای حکومت‌داری خوب، آوردن اصلاحات، مبارزه با تروریسم و فساد، برگزاری انتخابات و تأمین صلح و ثبات قدردانی نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.