اشرف غنی:

قواعد بازی در افغانستان در مطابقت با قانون اساسی تغییر کرده است

رئیس جمهور افغانستان گفت: اکنون قواعد بازی در مطابقت با قانون اساسی افغانستان تغییر کرده است.

اشرف غنی: قواعد بازی در افغانستان در مطابقت با قانون اساسی تغییر کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در چهارمین کنفرانس سالانۀ اتحادیۀ اروپا پیرامون مبارزه علیه فساد گفت: اکنون قواعد بازی در مطابقت با قانون اساسی افغانستان تغییر کرده است.

ور در این نشست که با عنوان”کاهش فساد- پیشرفت صلح» برگزار شده بود تاکید کرد: ما جهت جلو‌ رفتن در سه عرصۀ امور سیاسی: انتخابات، صلح و اصلاحات به خصوص در زمینۀ تطبیق استراتژی مبارزه با فساد، تردیدی به خود راه نمی دهیم.

وی بیان داشت: مردم ما به دموکراسی و حاکمیت قانون تعهد دارند و بدون ترس و هراس رهبران خود را در انتخابات شفاف برمی گزینند و در برابر چنین چالش هایی، تلاش خود را به منظور پیشرفت و ترقی متوقف نخواهیم ساخت.

رئیس‌جمهور افغانستان افزود: از اتحادیۀ اروپا و تمام شرکای بین‌المللی به‌خاطر مفاهمه، حمایت و اینکه با قوت در کنار ما ایستاده اند تشکر می کنم.

اشرف غنی افزود: تلاش‌های ما با شرکایمان در آسیای مرکزی و سایر شرکای منطقه ای نشان دهندۀ ظرفیت بالقوۀ افغانستان به عنوان چهارراه و محل اتصال است.  ما اتصال منطقه ای را به عنوان یک حقیقت قابل لمس می بینیم.

رئیس جمهور افغانستان گفت که با پیشنهاد صلح، همکاری منطقه ای و تعهدات دموکراتیک افغانستان، ما می‌توانیم قواعد بازی را تغییر دهیم؛ در سال ۲۰۱۴ هیچ فردی فکر نمی‌کرد که وضعیت این‌گونه تغییر می‌کند و اکنون قواعد بازی در مطابقت با قانون اساسی افغانستان تغییر کرده است.

وی افزود: گفتمان با بخش خصوصی و سهم‌گیری آن‌ها بیشتر شده و پنج نشست شورای عالی اقتصاد و جلساتی در مورد محو فقر از ابتدای سال جدید خورشیدی برگزار گردیده است.

رئیس جمهور افغانستان در رابطه به اصلاحات در شهرداری ها معلومات داد و گفت: هشت شهردار به عنوان بهترین شهرداران که اصلاحات آورده اند شناسایی شدند و به شهردار قندهار بنابر درخواست وزارت شهرسازی به‌خاطر فعالیت‌هایش در زمینۀ اصلاحات، تقدیرنامه اهدا گردید.

محمد اشرف غنی در خصوص برگزاری انتخابات نیز صحبت کرد و گفت: انتخابات آزاد، شفاف، همه‌شمول و دموکراتیک به یک چارچوب تحلیلی مشخص نیاز دارد تا تمام ابعاد آن در نظر گرفته شود، زیرا مردم به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و دموکراتیک قربانی داده اند.

وی در مورد تلاش‌های دولت در خصوص بهبود وضعیت معارف و اعمار تعمیرات شش هزار مکتب جدید از طریق وزارت انکشاف دهات در تمام ولایات، سرمایه‌گذاری در بندهای بزرگ، اصلاحات در وزارت کار و امور اجتماعی و شهدا و معلولین و وزارت فواید عامه نیز صحبت کرد.

رئیس جمهور افغانستان در پایان سخنانش گفت: اهدافی را که تا سال ۲۰۲۴ پیشنهاد می‌کنیم این است که حداقل عواید ما به هشت میلیارد دالر برسد و ما برای رسیدن به این هدف، ضرورت به همکاری‌های بین‌المللی داریم.

در این کنفرانس، پییر میادون ،سفیر اتحادیۀ اروپا و جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده آمریکا برای باز سازی افغانستان (سیگار) نیز صحبت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار