معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی؛

افزایش مجوز احزاب سیاسی درآذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دو دوره فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد تقاضاها برای دریافت مجوز فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در این استان افزایش چشم گیری یافت.

افزایش مجوز احزاب سیاسی درآذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم شهرتی فرمعاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی سیاسی با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهوری، افزود: طی این مدت تقاضا برای دریافت مجوز فعالیت از 42 مورد به 78 مورد افزایش یافته است که این امر نشان دهنده توجه و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به فعالیت های حزبی است.


وی با بیان اینکه دفاتر احزاب کشوری تا حدودی در آذربایجان شرقی فعال است، اظهار کرد: هم اکنون تعداد 60 دفتر از این مجموعه ها در سطح استان ایجاد شده که از مجموع آنها 35 دفتر با مجوزهای مورد نیاز تا حدی فعال شده و به انجام کارهای سیاسی مشغول هستند.


شهرتی فر، آذربایجان شرقی را از استان های پیشگام در حوزه فعالیت گروه های مردم نهاد توصیف و اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 630 عنوان تشکل مردم نهاد در حوزه ها و بخش های مختلف در این استان فعالیت دارند که کارنامه های درخشانی از خود به جای گذاشته اند.


وی بر ارتباط مستمر و مناسب دولتمردان با تشکل های مردم نهاد و احزاب سیاسی تاکید کرد و گفت: در این زمینه جلسات مستمر و مفید بین مقامات اجرایی استان با مسئولان احزاب سیاسی برگزار شده که نتیجه این جلسات منجر به پیگیری و تصویب ایجاد خانه احزاب در استان شده است.


شهرتی فر با اشاره به حساسیت مردم آذربایجان شرقی درباره سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود و کشور، افزود: این موضوع در جریان انتخابات سال 1392 و 1396 بر اساس آمار و ارقام مربوط به میزان مشارکت مردم این استان دیده شد.


وی، میزان مشارکت سیاسی مردم آذربایجان شرقی در انتخابات ریاست جمهوری دوره های یازدهم و دوازدهم را به ترتیب 67 و حدود 70 درصد اعلام کرد.

 انتهای پیام/

 

 تقاضای مجوز احزاب سیاسی در استان افزایش یافت

برچسب ها: تبریز2018 ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار