ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی حذف کنکور با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش

عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی حذف کنکور در سال 97 با حضور وزیر علوم و تحقیقات خبر داد.

بررسی حذف کنکور با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزشسید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: غلامی وزیر علوم و تحقیقات به همراه معاونان خود برای تشریح برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه در این نشست حضور یافتند.

وی ادامه داد: غلامی مشکلات و معضلات فراروی این وزارتخانه و دانشگاه‌ها مانند حذف کنکور را تشریح کرد.

ابطحی تأکید کرد: نمایندگان از وزارت علوم و آموزش و پرورش خواسته‌اند تا ظرف سال 97 برای حذف کنکور اقدام کنند، اما وزیر علوم اعلام کرد که این موضوع امکان ندارد و حداقل دو سال زمان خواهد برد.

نماینده مردم خمینی شهر همچنین با اشاره به حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست هم گفت: آقای فتاح ضمن تشکر از نمایندگان به دلیل تبصره 14 بودجه که بر اساس آن 7 هزار میلیارد تومان برای حمایت از مددجویان در نظر گرفته گفت که 10 درصد به مستمری مددجویان اضافه کرده است.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی درباره سهمیه ایثارگران در دانشگاه بود که به موجب آن کسانی که مشکل ظرفیت دانشگاه داشتند، مورد بررسی قرار گرفت زیرا در کنکور امسال برخی با رتبه 109 هزار پزشکی قبول شد؛ اما شخصی دیگر با رتبه 8 هزار نتوانسته بود قبول شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین تأکید کرد: اصلاح قانون رزمندگان و توانمند کردن علمی دانشجویان و احقاق حق کسانی که رتبه علمی دارند باید هرچه سریعتر انجام شود، بر این اساس کمیسیون آموزش فردا صبح ساعت 7 جلسه‌ای را در این مورد برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار