چهل و شش روز از آخرین بارش در شهرکرد گذشت

چهل و شش روز از آخرین بارش در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری گذشت.

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: آخرین بارش مؤثر سال زراعی جاری در این استان، مربوط به ۶ اسفند ۹۶ یعنی ۳۴ روز قبل بوده است.

وی با ابراز نگرانی شدید از کاهش روند بارش‌ها و افزایش میزان خشکسالی در منطقه گفت: آخرین بارش موثر در شهرکرد مرکز استان هم در تاریخ ۲۴ بهمن سال گذشته یعنی ۴۶ روز قبل و اواسط فصل زمستان رخ داد.

چهارمحالی‌ها منتظر بارندگی مؤثر در سال زراعی جاری نباشند

مهرداد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم گفت: روند کاهش بارش ها در سال زراعی جاری، این استان را در ردیف پنجمین استان خشک کشور قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری، ۱۶۰ میلیمتر بارش در چهارمحال و بختیاری رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۷۰ میلیمتر، کاهش ۶۶ درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت با ۵۰۲ میلیمتر، کاهش ۶۸ درصدی دارد.

قطره ادامه داد: در شهرکرد مرکز استان نیز طی همین مدت، ۷۲ میلیمتر بارش صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۴۰ میلیمتر، کاهش ۷۰ درصدی و نسبت به میانگین بلند مدت با ۲۶۸ میلیمتر، کاهش ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: کوهرنگ به عنوان قطب بارش برف کشور هم از ابتدای سال زراعی جاری، ۴۲۵ میلیمتر بارش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک هزار و ۱۳۳ میلیمتر، ۶۳ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت با یک هزار و ۱۵۲ میلیمتر، ۶۴ درصد کاهش دارد.

قطره با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، انتظار بارش‌های مؤثر و جبران کمبود بارندگی تا پایان سال زراعی جاری در استان وجود ندارد خاطرنشان کرد: این سال زراعی با حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد کاهش بارندگی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری پنجمین استان خشک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
وقتی پرآب ترین استان کشور وضعیتش این باشه! خدا به دادمون برسه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
چقدر این وضعیت نگران کننده است !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
بیچاره ایم!!
آخرین اخبار