ضرورت صرفه‎جویی در مصرف آب بویژه در ایام پایانی سال

صرفه جویی در مصرف آب، بویژه در ایام پایانی سال بسیار ضروری است.

ضرورت صرفه‎جویی در مصرف آب بویژه در ایام پایانی سالمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بویژه در ایام پایانی سال تأکید کرد.

قدرت الله بیگلری گفت: صرفه جویی و مدیریت مصرف آب بویژه هنگام خانه‌تکانی پایان سال، بمنظور جلوگیری از هدر رفت و افت فشار این ماده حیاتی ارزشمند ضروری است و مردم باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان جدی بودن بحران آب به دلیل خشکسالی‌های مداوم در کشور و بویژه استان چهارمحال و بختیاری افزود: امسال بارندگی در این استان حدود ۶۰ درصد و در شهرستان بروجن ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

بیگلری، میانگین مصرف آب توسط مشترکان آبفای شهری در استان را بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ لیتر نفر در هر شبانه‌روز اعلام و اضافه کرد: این میزان مصرف در روز‌های پایانی سال به دو برابر افزایش می‎یابد.

وی از رسانه‌ها خواست: با اطلاع رسانی در این رابطه، زمینه همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

بیگلری تأکید کرد: در صورت ادامه روند مصرف بی رویه، احتمال کمبود و قطعی آب در شهرکرد و برخی نقاط استان، خصوصاً در ایام نوروز جدی است.

وی تأکید کرد: تمامی مشترکین باید ضمن توجه به اصلاح الگوی مصرف آب، از شستشوی فرش، فضای حیاط و منزل، و اتومبیل با آب شرب به طور جدی خودداری نمایند.

انتهای پیام/خ

در مصرف آب صرفه جویی کنیم

برچسب ها: بحران آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار