ریچارد کلاریدا؛ گزینه ترامپ برای تصدی سمت معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا

دونالد ترامپ قرار است مدیر شرکت مالی «پیمکو» را به سمت معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا منصوب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است «ریچارد کلاریدا»، مدیر شرکت خدمات مالی آمریکایی و چند ملیتی «پیمکو» و استاد دانشگاه کلمبیا را به عنوان معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) منصوب کند.

روزنامه وال استریت ژورنال نخستین بار این خبر را منتشر کرد. ریچارد کلاریدا از سال 1988 استاد اقتصاد دانشگاه کلمبیاست و سال 2006 به عنوان مدیر و مشاور در شرکت «پیمکو» انتخاب شد.

دونالد ترامپ اوایل ماه نوامبر هم «جروم پاول» را به عنوان گزینه انتخابی خود برای ریاست فدرال رزرو معرفی کرده بود. به دنبال این تصمیم ترامپ، «جنت یلن»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا از سمت خود استعفا کرد. یلن می توانست حتی با وجود ریاست جروم پاول، تا سال 2024 در عضویت هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا خدمت کند؛ اما تصمیم به استعفا گرفت.  یلن در نامه استعفای خود نوشته بود: خدمت در بانک مرکزی آمریکا برای من یک امتیاز و افتخاری بزرگ بود.

تصمیم ترامپ برای انتخاب نکردن جنت یلن برای دومین دوره ریاست بانک مرکزی آمریکا در حالی رخ داد که او پیش‌تر اعلام کرده بود یلن در مدت ریاستش عملکرد بسیار خوبی داشته است.

دونالد ترامپ چندی پیش هم «رندال کوارلز» را به عنوان ناظر جدید بانک مرکزی انتخاب کرد. سابقه ریچارد کلاریدا نشان می دهد که او هم همانند جروم پاول و رندال کوارلز سیاست های مالی دونالد ترامپ را دنبال می کند.

انتهای پیام/

گزینه ترامپ برای تصدی سمت معاون رئیس بانک مرکزی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار