رئیس بانک جهانی: عملکرد ارزهای رمزپایه مانند شرکت‌های هرمی است

«جیم یونگ کیم» در اظهارنظر درباره ارزهای دیجیتال گفت باور دارد عملکرد آن‌ها مانند شرکت‌های هرمی و نوعی کلاهبرداری است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، رئیس بانک جهانی عملکرد ارزهای رمزپایه را به «ترفند پانزی» تشبیه کرده است. این تازه‌ترین واکنش از یک مقام برجسته اقتصادی نسبت به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین محسوب می‌شود.

ترفند پانزی به طرح‌های سرمایه‌گذاری اطلاق می‌شود که کلاهبرداری هستند و نرخ سود آن‌ها به طور معمول از سود در بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر بیشتر است. ترفند پانزی به عملکرد شرکت‌های هرمی شباهت دارد.

جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی روز چهارشنبه در یک نشست در واشنگتن گفت: «ما در حال بررسی بیت کوین و برخی دیگر از ارزهای رمزپایه هستیم؛ اما من فکر می‌کنم بخش بیشتری از این رمزها، در حقیقت ترفندهای پانزی هستند.»

وی افزود: «هنوز مشخص نیست کارایی این ارزها چگونه خواهد بود.»

وی همچنین گفت بانک جهانی «با دقت بسیار» در حال بررسی فناوری «زنجیره بلوکی» است که تراکنش‌ها را در خود نگهداری می‌کند و اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال به طور امن جابجا شوند. رئیس بانک جهانی ابراز امیدواری کرد بتوان از این فناوری در کشورهای در حال توسعه به منظور «پیگیری موثرتر پول‌ها و جلوگیری از فساد مالی» استفاده کرد.

ارزش ارزهای رمزپایه که در سال 2017 به شدت افزایش یافته بود، اکنون در حال سقوط است. بیت کوین از اواسط ماه دسامبر، نزدیک به دو سوم از ارزش خود را از دست داده است.

در حالی که فناوری ارزهای رمزپایه می‌تواند سرمایه‌گذاری جهانی را متحول کند، نگرانی‌هایی درباره بی‌ثباتی و احتمال استفاده شدن آن‌ در جرائمی مانند پول شویی و غیره وجود دارد.

آگوستین کارستنس، رئیس بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی گفت دلایل مهمی وجود دارد که لزوم اتخاذ سختگیری بیشتری در نظارت بر ارزهای دیجیتال را برای مقامات کشورها بیان می‌کند؛ زیرا که ارتباط این ارزها با نظام مالی کشورها می‌تواند در عملکرد آن‌ها اختلال ایجاد کند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرده است «نظارت و مدیریت بر ارزهای رمزپایه، امری بسیار حیاتی است.»

انتهای پیام/

 

انتقاد رئیس بانک جهانی از تجارت ارزهای رمزپایه

 

برچسب ها: اقتصاد جهان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار