سالک در مخالفت با لایحه مبارزه با پولشویی:

نظام سلطه به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران است

نماینده مردم اصفهان گفت: نظام سلطه به دنبال فلج کردن اقتصاد کشورمان است و ما نباید اطلاعاتمان را در اختیار آنان قرار دهیم.

نظام سلطه به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در مخالفت با گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی 11 سال قبل در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی با انتقاد از اینکه دشمنان نباید از بیرون به ما دستور دهند که این قانون را تغییر دهیم، گفت: اصل 67 و 121 قانون اساسی در این موضوع تأکید می‌کند که مجلس و رئیس جمهور قسم خورده‌اند که استقلال کشور را رعایت کنند و بر این اساس نباید اجازه دهیم تحت هیچ شرایطی استقلال کشور از بین برود.

سالک در ادامه تصریح کرد: متأسفانه دیدیم که برجام ظرف یک ربع در مجلس تصویب شد و امروز نباید مجددا اجازه چنین مسئله‌ای داده شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این بخش از اظهارات سالک گفت: برجام طی دو ماه در مجلس بحث شد و نتیجه آن در یک ربع تصویب شد و بهتر است روی این موضوع اینقدر مانور ندهید.

سالک در ادامه با تأکید بر اینکه اعتراض ما این است که چرا یک بخش خصوصی باید برای ما تعیین تکلیف کند و وزیر امور خارجه ما به چه علت قول اصلاح قانون را به آنان می‌دهد، اظهار کرد: کشور ما سردمدار مبارزه با پولشویی و مخالف اختلال و فساد اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه این قانون در راستای تأمین مالی FATF و تحت نظر دشمن است، تصریح کرد: نظام سلطه به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور ما است و اگر همه اطلاعاتمان را به راحتی در اختیار آنان قرار دهیم، به راحتی به اهداف خود علیه اقتصاد کشورمان دست می‌یابند.

وی با انتقاد از قیمت دلار و سکه اظهار کرد: این موضوع حاصل بی‌عرضگی مدیران اقتصادی کشور و عدم کنترل دولت و همچنین توطئه‌های دشمنان خارجی است.

سالک در پایان خاطرنشان کرد:‌ تعریف تروریسم در نگاه جمهوری اسلامی با نگاه به تروریسم از نظر کشورهای سلطه‌گری چون آ‌مریکا و اسرائیل تفاوت فاحشی دارد و باید در تصویب لوایح خود به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار