هشدار بانک مرکزی آمریکا نسبت به روند رو به رشد بدهی‌های واشنگتن

یک مقام بلندپایه بانک مرکزی آمریکا هشدار داد در صورتی که این کشور برای کاهش بدهی‌های خود راهکاری نیابد، اقتصاد واشنگتن مختل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، بر اساس گفته‌های مقامات بانک مرکزی آمریکا، کسری بودجه این کشور اکنون در سطح 20 هزار میلیارد دلار قرار دارد و تا یک دهه آینده به 30 هزار میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

رابرت کاپلان، رئیس شعبه بانک مرکزی آمریکا در دالاس روز چهارشنبه گفت: «به باور من، بانک مرکزی باید به تدریج و با شکیبایی نرخ بهره بانکی را طی سال 2018 افزایش دهد.»

وی افزود: «تاریخ به ما نشان می‌دهد در صورتی که بانک مرکزی آمریکا در شرایط کنونی در انجام این اقدام کوتاهی کند، چرخه اقتصاد با اختلال روبرو خواهد شد و در نهایت، بانک مرکزی باید به جای پیشگیری، به فکر درمان بیفتد.»

اظهارات کاپلان در حالی بیان شده است که در چند روز گذشته، گلدمن ساکس اعلام کرد در مقطع کنونی که جمهوری‌خواهان کنترل آمریکا را به دست گرفته اند، شرایط این کشور از نظر بدهی‌ها، وخیم‌تر خواهد شد. کاپلان پیش از این به عنوان نایب رئیس گلدمن ساکس فعالیت کرده است.

تخمین زده می‌شود بودجه جدید پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که خواستار رشد چشمگیر در بودجه نظامی این کشور شده است، بدهی‌های آمریکا را تنها در مدت 10 سال به 30 هزار میلیارد دلار افزایش دهد.

کاپلان افزود: «این افزایش پیش‌بینی شده در بدهی‌های دولتی نسبت به تولید ناخالص داخلی، در شرایطی از چرخه اقتصادی آمریکا صورت گرفته است که بهتر است نرخ رشد بدهی‌ها به خصوص در سطح دولتی، کاهش یابد. در حالی که رسیدگی به این موضوع نیازمند ملاحظات دشوار سیاسی و سیاست‌گذاری است، آمریکا باید سیاست‌هایی را در نظر بگیرد که بدهی‌های پیش‌بینی شده برای این کشور را تعدیل کند.»

در حالی که به نظر می‌‎آید نگرانی‌ها درباره افزایش کسری بودجه آمریکا بیشتر از سیاست‌های ترامپ نشأت می‌گیرد، بدهی ملی این کشور فارغ از عملکرد احزاب سیاسی آن در 18 سال گذشته رو به رشد بوده است. در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما کسری بودجه آمریکا تقریبا دو برابر افزایش یافت؛ به طوری که بدهی این کشور از نزدیک به 9 هزار میلیارد دلار به اندکی کمتر از 20 هزار میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

نگرانی مقامات اقتصادی آمریکا درباره افزایش کسری بودجه این کشور

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار