موج استعفای مقامات آمریکایی به سفیر این کشور در مکزیک رسید

سفیر آمریکا در مکزیک اعلام کرد اوایل ماه مه میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

موج استعفای مقامات آمریکایی، به سفیر این کشور در مکزیک رسیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روبرتا یاکوبسن -- سفیر آمریکا در مکزیک -- روز پنجشنبه اعلام کرد ماه مه از سمت خود کناره گیری می کند و به این ترتیب او نیز به فهرست بلندبالایی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا پیوست که در دوره دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از سمت خود کناره گیری می کنند.

تصمیم یاکوبسن در شرایطی علنی شد که روابط دو کشور مکزیک و آمریکا به علت تهدیدهای مکرر ترامپ برای خروج از توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) و تحت فشار قرار دادن مکزیک برای پرداخت هزینه ساخت ی دیوار بحث برانگیز در مرز دو کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

یاکوبسن با انتشار پیامی نوشت «پس از سی و یک سال خدمت به دولت آمریکا اوایل ماه مه برای یافتن فرصت های جدید از سمت خود کنار می روم. من در حالی از سمت خود کناره گیری می‌کنم که می دانم روابط مکزیک و آمریکا بسیار حیاتی است.»

وی افزود نمی داند چه کسی قرار است جایگزین وی شود. اوایل روز پنجشنبه روزنامه رفورما (Reforma ) مکزیک از تصمیم ترامپ برای جایگزینی یاکوبسن با اد ویتاکره (Ed Whitacre) مدیرعامل شرکت مخابرات آمریکا (AT&T) خبر داد.

یاکوبسن ماه مه 2016 از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان سفیر این کشور در مکزیک انتخاب شد. او قبلا دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی بود. با استعفای تام شانن، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و فرد شماره سه وزارت خارجه آمریکا و استعفای ویلیام براونفیلد، دستیار سابق وزیر امور خارجه در امور مبارزه با قاچاق مواد مخدر، آمریکا از تجربه و حضور بسیاری از کارکشته ترین دیپلمات های خود در امور آمریکای لاتین محروم می شود. این افراد تنها بخشی از موج تمام نشدنی مقامات ارشد دیپلماتیک دولت آمریکا هستند که با روی کار آمدن ترامپ از سمت خود کنار رفتند.

انتهای پیام/

استعفای سفیر آمریکا در مکزیک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار