نماینده آمریکایی: استعفای ترامپ تنها راه حل بحران کره شمالی است

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت استعفای دونالد ترامپ از ریاست‌جمهوری تنها راه کاهش تنش‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «تد لیو»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد تنها راه کاهش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا استعفا دهد.

وی این اظهارات را در واکنش به توییت اخیر ترامپ مطرح کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشته بود: دیپلماسی برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی با شکست روبرو شد و تنها یک چیز در مورد این کشور کارساز خواهد بود.

وی در ادامه این توییت نوشت: رؤسای جمهور و دولت‌های آن‌ها به مدت 25 سال با کره شمالی مذاکره کردند و به توافق رسیدند و مقادیر زیادی هم پول صرف کردند؛ اما این روش‌ها کارساز نبود. اکنون فقط یک چیز در مورد کره شمالی جواب می دهد.

دونالد ترامپ نگفت که منظورش از «یک چیز» چیست.

«تد لیو» هم در واکنش به توییت ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: «رئیس جمهور عزیز. آیا آن یک چیز استعفای شما نیست؟ من مطمئن هستم که ژنرال‌های شما به شما گفته اند که گزینه نظامی راهکار مناسبی در خصوص کره شمالی نیست.»

دونالد ترامپ بارها تأکید کرده است که آمریکا برای مقابله با تهدید پیونگ یانگ می تواند از گزینه نظامی استفاده کند. در حالی که دولت آمریکا به شیوه های مختلف کره شمالی را تحریم کرده، دونالد ترامپ هم با لفاظی های خود این کشور را تهدید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ماه گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که اگر آمریکا مجبور شود از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وی چند روز بعد هم در حساب توییتر خود نوشت اگر کره شمالی به تهدید کردن آمریکا ادامه دهد، مدت زیادی دوام نخواهد آورد. پس از آن، وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ خواند.

تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ در ماه های اخیر به دنبال ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی و لفاظی های ترامپ تشدید شده است. کره شمالی ماه گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. مقامات این کشور اعلام کردند  یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده‌اند قابلیت نصب روی موشک های بالستیک را داراست.


انتهای پیام/

نماینده آمریکایی تنها راه حل بحران کره شمالی را استعفای ترامپ دانست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خاک تو سرت ترسو
آخرین اخبار