فرماندار پارس آباد؛

مشکل تامین آب شرب بهداشتی در بخش اصلاندوز حل می شود

فرماندار پارس آباد از حل مشکل تامین آب شرب بهداشتی و پایدار برای 40 روستا و قشلاق فاقد آب لوله کشی با اتمام پروژه آبرسانی در بخش اصلاندوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر صمدی، فرماندار و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارس آباد بر تشدید نظارت و بازرسی های مشترک از مراکز بهداشتی و خدمات رسان و اصناف و نانوایی ها در ایام نوروز تاکید کرد و از اجرای طرح بسیج سلامت و استقبال از میهمانان نوروزی از 15 اسفند الی 15 فروردین با هدف ارتقا کیفیت خدمات رسانی و ارزیابی خدمات ارائه شده بر خورد با متخلفان خبر داد.

وی با بیان اینکه همه مشکلات با تخصیص اعتبار و تزریق بودجه حل نمی شود افزود: برخی مسائل و مشکلات اعم از فرهنگی، اجتماعی و حتی عمرانی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت بوده  و باید با هماهنگی و تشریک مساعی میان دستگاههای اجرایی رفع رجوع شود.

فرماندار پارس آباد ضمن اشاره به افتتاح 2 کلینیک غربالگری سرطان و شیمی درمانی و کلینیک درمانگاه فوق تخصصی شهدا، با بیان اینکه ساختمان بیمارستان 160 تخت خوابی به اتمام رسیده و تجهیزات چهار گانه  و هتلینگ در حال نصب و اجرا می باشد اظهار کرد: عملیات اجرایی خیابان ستارخان و کانال ذهکش منتهی به بیمارستان جدید التاسیس شهدا باید هر چه سریعتر با مشارکت شهرداری و امور منابع آب مغان حل و فصل گردد تا زمینه بهره برداری از این پروژه های مهم بهداشتی و سلامت فرآهم شود.

صمدی همچنین با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان جدید و انتقال بخشی از بیمارستان قدیمی به آن فضای لازم برای ایجاد دانشکده پرستاری و مامایی فرآهم خواهد شد که این امر نیز با توجه به نیاز منطقه و وجود پتانسلهای بالا مورد پیگیری برای اسقرار این می باشد.

وی با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی عمران آباد و مجتمع امام علی(ع) در بخش اصلاندوز از حل مشکل تامین آب شرب بهداشت و پایدار برای 40 روستا و قشلاق فاقد آب لوله کشی با اتمام این پروژه خبر داد و گفت عملیات اجرایی سیویل تصفیه خانه فاضلاب شهر پارس آباد در حال اتمام بوده و تجهیزات الکترومکانیکال نیز در حال خریداری و پیگیری برای نصب می باشد که با بهره برداری از این پروژه مشکل زیست محیطی موجود نیز حل خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر نظارت و تدابیر و اطلاع رسانی لازم در جهت پیشگیری از خطر احتمالی آنفولانزا از توقیف و انهدام مرغ های فاقد مجوزهای بهداشتی و 19 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و غیر بهداشتی طی شش ماهه گذشته خبر داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد نیز در این مراسم از عدم وجود بیماری آنفولانزای مرغی در این شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: هیچگونه بیماری مشکوک به آنفولانزای مرغی در پارس آباد شناسایی یا مشاهده نشده است.

جعفرپور از شهروندان و عموم مردم خواست در صورت مشاهده یا مرگ و میر مشکوک در پرندگان با فوریتهای  پزشکی بهداشتی به شماره ۱۹۰ تماس حاضل نمایند.

وی از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه خبرداد و افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی مطابق معمول هرساله در ایام عید برپا و از ۱۵ اسفند به مدت یکماه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان پارس آباد اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان پارس آباد در سال گذشته هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۸ پزشک متخصص، یک پزشک فوق تخصص، ۲۶ پزشک عمومی، ۳ دندانپزشک، صدها پرستار پیراپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانهای پارس آباد مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح

طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه در پارس آباد آغاز می شود

 

برچسب ها: آب ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.