آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

وضعیت پیام‌رسانهای داخلی نسبت به دو ماه گذشته بهبود یافته است

وزیر ارتباطات گفت: وضعیت پیام‌رسانهای داخلی بهبود یافته و امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این پیام‌رسان‌ها مهیا شود.

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت:به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آ‌ذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: از جلسات 36 تا 40 شورای عالی فضای مجازی مصوباتی برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تصویب شد که بر اساس این مصوبه دستگاه‌های مختلف دارای تکالیفی شدند.

وی ادامه داد: بند‌هایی از این مصوبات مربوط به وزارت ارتباطات بود و ما در این زمینه جلسات مختلفی را با مدیران پیام‌رسان‌ها برگزار کردیم و بندهایی که مربوط به ما می‌شد را به نحو قابل قبولی انجام داده‌ایم.

آذری‌جهرمی افزود: مرکز ملی فضای مجازی باید پیگیر عملی شدن این مصوبات از سوی دستگاه‌های دیگر باشد اما با این وجود ما نیز جدایی از این مرکز مکاتباتی را با دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و دادستانی داشتیم.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه پیام رسان‌های داخلی از بعد مسائل فنی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند، گفت: این پیام‌رسان‌ها خوشبختانه ظرفیت‌های خود را افزایش داده‌اند و به نظر می‌رسد نسبت به دو ماه گذشته وضعیت آنان بهبود یافته است و ما امیدواریم هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا بتوانند رشد قابل قبولی را داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش تعرفه اینترنت خانگی و مکالمات موبایل گفت: ما مصوبه‌ای برای گران شدن تعرفه اینترنت خانگی و موبایل نداشتیم در این زمینه نیز گزارشاتی که نشان بدهد گرانی صورت گرفته به ما نرسیده است.

آذری‌جهرمی با اشاره به مصوبه وزارتخانه متبوعش درمورد اینترنت خانگی بیان کرد: ما در مورد اینترنت خانگی مدل را عوض کردیم در نتیجه درآمد شرکت‌های حوزه ارائه خدمات ثابت کاهش یافت و معنای این کاهش تعرفه و پرداختی مردم است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره بسته‌های حمایتی دولت برای کسب و کارهای نوین اظهار کرد: رئیس جمهور برای حمایت از کسب و کارهای نوین دستور داد تا اعتبار 500 میلیارد تومانی تخصیص یابد و بنا بود ما مصادیق این کسب و کار را تعیین کنیم.

وی افزود: وزارت ارتباطات پیش‌نویس تعیین مصادیق کارهای نوین را تهیه کرده و امیدواریم تا پایان هفته آینده اعلام کنیم که چه‌ گروه‌هایی و با چه شیوه‌هایی حمایت خواهد شد.

آذری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره ارسال تبلیغات به موبایل مشتریان گفت: بحث پیامک‌های مزاحم جدی است برای خود بنده هم آزار دهنده است و قطعا مابقی مشتریان هم این وضعیت را دارند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این پیامک‌ها برای بنده هم ارسال می‌شود، ادامه داد: یک سری از این پیامک‌ها هدفشان تبلیغ کردن کسب و کارهای محلی است و این کسب و کارها در دنیا ابزار تبلیغاتی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.