آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

موافقت رئیس جمهور با اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه کسب و کارهای نوپا

وزیر ارتباطات از موافقت رئیس جمهور با اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه کسب و کارهای نوپا خبر داد.

موافقت رئیس جمهور با اختصاص 500 میلیارد تومان برای توسعه کسب و کارهای نوپابه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه (27 دیماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: امروز تصمیمی در دولت مطرح شد مبنی بر اینکه هر نوع شکایتی که بدنه دولت از کسب و کارهای نوپا دارند، قبل از طرح در مراجع قضایی، در کمیته‌ای به مسئولیت معاونت حقوقی رئیس جمهور و عضویت نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی بررسی و سپس به دستگاه قضایی ارجاع داده شود.

وی تصریح کرد:با موافقت رئیس جمهور مقرر شد 500 میلیارد تومان در طی 2 سال آینده برای توسعه خدمات و کسب و کار نوپا تخصیص داده شود و این منابع مالی می‌تواند به صورت مستقیم در اختیار بنگاه‌ها قرار گیرد و به صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هم تزریق می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: سند استراتژیک ایران در اقتصاد دیجیتال در شش ماه آینده از سوی وزارت ارتباطات و کمیته ذیربط با حضور سایر وزرا و مرکز ملی فضای مجازی به دولت پیشنهاد می‌شود تا این موضوع در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در 6 ماه آینده خواهیم توانست سند توسعه اقتصادی دیجیتال را در کشور داشته باشیم.

وی همچنین درباره اقدامات وزارت ارتباطات برای تقویت پیام‌رسان‌های داخلی، ادامه داد: در موقعیتی که پیش آمد، آزمون خوبی برای بخش پیام‌رسان‌ها صورت گرفت و توانستیم نقاط ضعف و قوت آنها مورد ارزیابی قرار دهیم در هر صورت برای تقویت این پیام‌رسان‌ها شورای عالی فضای مجازی سند مصوبی دارد و هریک از دستگاه‌ها تکالیف مشخصی هم در این زمینه برعهده دارند.

آذری‌جهرمی تصریح کرد: در وزارت ارتباطات وظایف خود را در خصوص پیام‌رسان‌ها انجام داده‌ایم و گزارش آن را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه دادیم و سایر بررسی‌ها را در زمان تعیین شده انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام مسائل مربوط به پیام‌رسان‌ها تنها در خصوص این سند مصوب نیست، زیرا بحث تکنولوژی هم در این زمینه مطرح است و به نظر می‌رسد باید استراتژی خود را براساس تقویت همزمان و ایجاد رقابت در بازار برای خروج از انحصار شرایط فعلی در نظر بگیریم البته در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی‌ها در این راستا حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار