امام جمعه کوهدشت مطرح کرد؛

صبر جمهوری اسلامی ایران اندازه‌ای دارد

امام جمعه کوهدشت گفت: جمهوری اسلامی در عین حالی که قدرت دارد، صبر هم دارد و صبرش هم اندازه‌ای دارد و با هیچ شخص و رتبه‌ای تعارف ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی در روز شهادت فاطمه زهرا (س) در جمع عزاداران این شهرستان، عنوان کرد: پس از پیامبر (ص) برخی فتنه و آتشی به نام مذهب و اجماع درست کردند و با کج سلیقگی حق علی (ع) را غصب نمودند.

وی افزود: این فتنه، فتنهٔ تزویر و حقه‌بازی بود، اجماع اگر کاشف از قول معصوم (ع) نباشد، مورد قبول نیست.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء گفت: بر طبق این آیه، اطاعت از، ولی خدا واجب است، چرا برخی از این اطاعت تبعیت نکردند؟!

وی افزود: قرآن در آیه ۱۴۴ سوره آل‌عمران فرمود که اسلام مکتب و قوانین خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: انسان مؤمن بایستی موضع شفاف داشته باشد، ولی برخی آتش سکوت را اختیار کرده‌اند.

وی ضمن بیان اهمیت خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) گفت: خداوند متعال دستور داد و فرمود که این ملک حق حضرت زهرا (س) است، اما برخی به بهانه اینکه این مال از آنِ مسلمانان است آن را از فاطمه (س) گرفتند، زیرا دوست نداشتند که علی (ع) با درآمد آن به مردم کمک کند.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن بیان اینکه فاطمه زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) به شدت ناراضی و غمگین بودند، عنوان داشت: پیامبر اکرم (ص) هم فرشته را می‌دید و هم سخنش را می‌شنید و در مورد حضرت زهرا نقل قوی است که وی سخن فرشته را می‌شنید، اما فرشته را نمی‌دید تا با نبوت تفاوت داشته باشد.

وی گفت: بزرگ‌ترین خصوصیت علی (ع) تحمل او بود، برخی همدیگر را تحمل نمی‌کنند و می‌گویند فلان شخص اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا است، بایستی دانست که اگر ولایت، دین و امام نبود انقلاب شکست خورده بود.

حجت‌الاسلام طهماسبی ضمن تأکید بر اینکه بایستی در خط قرآن و حمایت از مستضعفین حرکت کنیم، عنوان کرد: متأسفانه صداوسیمای لرستان در روز ۲۲ بهمن امسال راهپیمایی تماشایی مردم کوهدشت را خوب پوشش ندادند، این حق ملت است، چه دست‌های پشت پرده است؟!

وی افزود: امام (ره) عزت آورد و آمریکا را بیرون کرد و خط شیعه را زنده ساخت.

حجت‌الاسلام طهماسبی در واکنش به اتفاقات اخیر تهران گفت: برخی از دراویش خبیث، بسیجیان و نیروی انتظامی عزیز را غریبانه به شهادت رساندند.

وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی در عین حالی که قدرت دارد، صبر هم دارد و صبرش هم اندازه‌ای دارد و با هیچ شخص و رتبه‌ای تعارف ندارد.

انتهای پیام/د

صبر جمهوری اسلامی ایران اندازه‌ای دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.